Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес обвини Лоусън в неуважение, Марко: Не караш така срещу сестринския отбор

Перес обвини Лоусън в неуважение, Марко: Не караш така срещу сестринския отбор

2747
0
Лиам Лоусън, Серхио Перес
Лиам Лоусън и Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Серхио Перес обвини Лиам Лоусън, че не проявява уважение на пистата заради битката помежду им по време на Гран при на Мексико. Мексиканският пилот и новозеландският състезател водеха битка за десетото място. В четвърти завой на 18-ата обиколка Перес мина от вътрешната страна на болида на Виза РБ, но избута Лоусън настрани при излизането. Новозеландецът остана максимално близо до съперника и се стигна до сбутване в следващата крива. От това пострада кутия за радиаторите на Ред Бул-а. Според стюардите маневрата на Перес е била твърде късна и Лоусън е трябвало да излезе от трасето, за да избегне удар. Те постановиха, че ситуацията е състезателен инцидент.

„Мисля, че взаимно си съсипахме състезанието. Аз бях напред. Нямаше нужда се удряме в този момент. Беше 11-ата обиколка (всъщност 18-ата – б.р.) и от цялото нещо пострадахме и двамата. Не мисля, че бе особено умна маневра“, коментира Перес, който по време на надпреварата нарече Лоусън „идиот“

„Той беше от външната страна и просто продължи направо все едно няма друга кола. Мисля, че можеше да избегне инцидента. За щастие го видях и отворих място, иначе щеше да се стигне до огромна катастрофа. Според мен беше прекалено. Направи същото с Фернандо (Алонсо в Остин – б.р.) и с Франко [Колапинто] накрая, а нямаше наказание. Аз нямам никакви отношения с него. Но не мисля, че има правилния подход. Трябва да е малко по-скромен. Напълно игнорира какво му говореше двукратен световен шампион миналия уикенд. Ясно е, че си много нахъсан, когато дойдеш във Формула 1, но трябва да проявяваш уважение на и извън пистата. Според мен той не демонстрира правилното поведение“, допълни Перес.

Мексиканският пилот бе попитан дали Кристиан Хорнер и Хелмут Марко трябва да говорят с Лоусън заради поведението му на пистата. Перес отговори, че това не е негова работа, но един младеж трябвало „да си вземе поука, защото Формула 1 е брутална и може да не продължиш“.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Самият Лоусън бе категоричен, че не е имало къде да отиде в ситуацията.

„Перес очевидно бе ядосан. Не знам къде искаше да отида. Оставих му място в четвърти завой, а той влезе супер късно. В този момент от състезанието за малко се бях оказал на чиста писта и темпото ни не беше лошо. Така че няма просто да му се махна от пътя. Дадох му място в четвърти завой, той ме изкара от пистата и след това не ми остави пространство в пети завой. Аз само се опитвах да взема кривата и да избегна катастрофа, но нямаше къде да отида. Не съм имал намерение да се удряме“, обясни Лоусън.

Хорнер заяви, че Ред Бул и Виза РБ са два независими отбора, които „както сами видяхте очевидно се състезават здраво на пистата“. Хелмут Марко бе значително по-недоволен.

„Лоусън носи по-голямата вина. Ако беше с някого другиго, карането му щеше да е почти наред, но не и със сестринския отбор“, заяви Марко

По-късно в състезанието Лоусън се бореше с Франко Колапинто за 12-то място. И там се стигна до удар при опит на аржентинеца да изпревари пилота на Виза РБ, при който се счупи предното му крило. Стюардите наказаха Колапинто за тази ситуация. В решението си посочиха, че защитата на Лоусън бе агресивна, но той е останал на пистата и оставил достатъчно място на съперника от Уилямс на излизане от първи и през втори завои.

„Колапинто остана на газта, което в крайна сметка го извади настрани и причини удара. Стюардите смятат по-голямата част от случилото се за последствия от честна борба. Но фактът, че Колапинто предизвика ситуацията и не успя да завърши маневрата през завоя означава, че той носи по-голямата вина за удара“, се казва в решението.

Пилотът на Уилямс не бе напълно съгласен с решението. Според него ситуацията била подобна на тази с Ландо Норис и Макс Верстапен от Остин, Тексас.

„Беше един от случаите, в които пилотът отвътре те избутва от пистата. Мисля, че аз бях малко по-напред във връхната точка. След това той натисна спирачките, докато беше върху пепеляка и излезе настрани, изтиквайки и мен, след което сам си счупи предното крило“, допълни Колапинто.