Данило Петручи коментира представянето си в WSBK. Пилотът на Барни Дукати призна, че е подценил нивото на конкуренция в световния шампионат на ФИМ след като изпитваше сериозни затруднения в първите няколко старта.
Петручи се прехвърли в WSBK в началото на годината. До този момент италианецът кара в шампионати като Суперсток 1000, MotoGP и Мото Америка. Миналата година той стана вицешампион в Щатите и се очакваше да остане там за още един сезон
Петручи обаче реши да премине в световния Супербайк шампионат. 32-годишният състезател подписа договор с екипа на Барни Дукати. Разбира се, Петручи и неговият екип получават заводска подкрепа от марката от Болоня.
Италианецът имаше трудно началото на първата си кампания в WSBK. Основните му проблеми бяха свързани с адаптацията на Петручи към гумите на Пирели, електрониката и като цяло самия мотор Дукати Панигале V4 R. Бившият пилот от MotoGP записа няколко класирания в топ 10 в основните стартове. В суперпол състезанията той не успяваше да намери място в топ 9 и не печелеше точки в първите пет квалификационни старта в Супербайк.
Петручи започна да подобрява представянето си по време на уикенда в Мизано. Състезателят на Барни Дукати се движеше в позиция в топ 5 когато претърпя падане в първото състезание и след това в суперпола. Във второто основно състезание той финишира седми и добави ценни точки към своя актив.
Миналия уикенд италианецът показа отлична скорост на пистата Донингтън парк. Петручи финишира четвърти в първия старт на британското трасе и бе пети в суперпол надпреварата. Във втория старт той финишира трети след като водеше борба с шестратния световен шампион в WSBK Джонатан Рей. Така той записа първо качване на подиума в световния Супербайк шампионат.
Петручи заяви, че темпото му в Донингтън е било доста изненадващо. Пилотът на Барни Дукати призна, че е очаквал първият му подиум в WSBK да дойде много по-рано
„Тази писта е нова за мен, но много ми харесва. Напомня ми за по-старите писти като тези, на които се състезавах в САЩ миналата година. Не очаквах обаче да съм толкова силен“, сподели Петручи.
„Толкова съм щастлив, защото в Мизано всичко се обърка. Вероятно имахме потенциал за подиум там. В събота отново бях силен, така че си казах: „Просто трябва да опитам.“
Петручи призна, че е подценил нивото на WSBK. 33-годишният състезател дойде с големи очаквания в шампионата, тъй като има два успеха в MotoGP.
„Всички мислят, че MotoGP е най-добрата платформа. Вие обаче трябва да карате тук, за да разберете, че Топрак, Алваро и Джони [Рей] са на нивото на най-добрите пилоти от MotoGP.“
„Подцених нивото на конкуренция в WSBK. Другите състезатели искат да бе победят, защото съм печелил състезания от MotoGP. Всички тук са гладни са гладни за успехи. Не се страхувам да кажа, че очаквах по-лесно да спечеля [подиум] след победите и многото подиуми в MotoGP, но в крайна сметка ми беше доста трудно“, добави Петручи.
Петручи няма да бъде напълно доволен, докато не постигне амбицията си да се качи на най-високото стъпало на подиума в WSBK. Италианецът иска да повтори постижението на други бивши състезатели от MotoGP, които са постигнали същото нещо. Сред тях са Карлос Чека, Макс Биаджи, Ники Хейдън и Алваро Баутиста.
„Тук съм, за да спечеля едно състезание. Миналата година, когато се състезавах в САЩ, погледнах списъка на пилотите, които са спечелили състезание в MotoGP и WSBK. В този списък имаше само големи имена и аз си казах, че искам да бъда едно от тях“, каза Петручи.
„Реалността обаче беше доста сурова. В началото на сезона не бях сигурен дали е правилното решение да се върна в световния шампионат, тъй като постоянно трябва да научавам нови неща. Обичам да се състезавам, но искам да съм в челото. Сега мисията ми е да спечеля състезание. Но това е почти невъзможно заради Алваро – може би ще трябва да изчакам, докато той се пенсионира“, завърши Данило Петручи.
Seems like @Petrux9 will be enjoying himself after his first #WorldSBK podium… even if he has more goals ahead!
More Donington Hot Headlines right here 👉https://t.co/lBmH63Jk4a#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/EaDKzTfoNj
— WorldSBK (@WorldSBK) July 4, 2023