Начало Автомобилни новини Peugeot E-3008 и Е-5008 Long Range – рекордно дълъг пробег

Peugeot E-3008 и Е-5008 Long Range – рекордно дълъг пробег

39
0
Peugeot Е-5008 Long Range

С помощта на произведена във Франция батерия стандартният пробег на Е-3008 нараства до 700, а на Е-5008 – до 668 км. Това са най-добрите показатели за електрически SUV модели от този клас.

Макар и теоретичен, пробегът от 700 км на Peugeot E-3008 Electric 230 Long Range има голямо практическо значение. В реални условия автомобилът може да стигне от Париж до Ница (930 км) само с две спирания. Конкурентите му се нуждаят от поне три.

Премиерата на моделите с новия по-дълъг пробег ще се състои на щанда на Peugeot на Парижкия автосалон (14–20 октомври).

PEUGEOT E-3008

 

Peugeot E-3008 и Е-5008 Long Range

Версиите Long Range се задвижват от електромотор с мощност 230 к.с./170 кВт. Батерията с голям капацитет (96,9 кВтч) осигурява до 700 км (E-3008) или 668 км (E-5008) пробег в комбинирания цикъл WLTP. Това задвижване допълва актуалната гама на E-3008 и Е-5008. В момента те се предлагат с мощност 210 к.с./157 кВт и до 527 км (E-3008) или 502 км (E-5008) пробег.

С тези нови версии Peugeot E-3008 и E-5008 ще предложат и нова система за предварително кондициониране на батерията. Тя ще действа както във вариантите 210, така и в 230 Long Range. Системата ще оптимизира времето за зареждане при дълги пътувания.

Peugeot E-3008 и E-5008 Long Range се монтират в Сошо. Моделите са оборудвани с батерии, произведени в гигафабриката на ACC в Дуврин. Според производителя те са „пример за френско техническо съвършенство“. Конструкцията на платформата STLA Medium „BEV-by-design“ позволява да се повиши капацитетът на батарията, чиято дебелина нараства само с 15 мм. Същевременно се запазва пространството за пътници и багаж, познато от Peugeot E-3008 и E-5008 с 210 к.с. (версиите с хибридно или plug-in хибридно задвижване).

Peugeot E-3008 230 E-5008 и Long Range внасят подобрения и във времето за зареждане. Моделите могат да се зареждат с постоянен ток с мощност до 160 кВт. На бързозарядна станция те се нуждаят от само 27 минути за зареждане от 20% до 80%. Енергия за пробег от 150 км може да бъде поета за 10 минути.