След дебюта на plug-in хибридния вариант през 2022 г. сега новото електрическо Peugeot E-408 съчетава привлекателния фастбек силует с ефективност и нулеви емисии.
С представянето на 408 през юни 2022 г. Peugeot изненада С-сегмента с интересен фастбек силует. Неочаквано различен, 408 се откроява с котешка стойка, динамични линии, повдигната позиция на водача и изтънчен дизайн.
Първата стъпка в електрифицирането на 408 бяха двете електрифицирани задвижвания Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 и Plug-in Hybrid 225 e-EAT8,. По-рано тази година към гамата на 408 се присъедини 48V Hybrid 136 e-DCS60. Новото Peugeot E-408 извежда тази електрическа стратегия на следващото ниво. Задвижването с мощност 157 кВт/210 к.с. и нулеви емисии е съчетано с 58,2 кВтч (използваем капацитет) батерия.
Амбиция за лидерство
Изцяло електрическото Peugeot E-408 излиза на пазара с отварянето на поръчките от 2 октомври. Моделът бележи поредната стъпка в амбицията на Peugeot да се превърне в основен EV лидер в Европа. Новото Peugeot E-408 ще се произвежда в завода в Мюлуз.
Peugeot E-408 разполага със синхронен електрически двигател с постоянни магнити, развиващ 157 кВт (210 к.с.) и 345 Нм въртящ момент. Този мотор се произвежда в Тремери, Франция, от съвместното предприятие Stellantis-NIDEC. Редукторът, с който е свързан, е произведен от Stellantis във Валансиен (Франция).
Три режима на шофиране
В зависимост от приоритетите си водачът може да избира между три режима на шофиране. Normal е режимът по подразбиране, който задава мощност до 140 кВт (190 к.с.) и въртящ момент до 300 Нм. Той предлага идеален баланс между динамика и пробег. Спортният режим (157 кВт/210 к.с. и 345 Nm) е наличен за максимална динамика. Активира се автоматично и временно при натискане на педала на газта докрай. Режимът ECO (125 кВт /170 к.с., 270 Nm) удължава пробега, като същевременно запазва удоволствието от шофирането.
Рекуперативното спиране прави шофирането по-плавно и пести енергия. Използвайки лостчетата зад компактния волан, водачът може лесно да активира рекуперативно спиране на 3 нива. Лявото лостче увеличава рекуперацията, а дясното я намалява.
Ниският разход на електроенергия от 15,2 кВтч/100 км позволява до 453 км комбиниран пробег по WLTP. Батерията с технология NMC 811 (80% никел, 10% манган, 10% кобалт) е с нетен капацитет 58,2 кВтч. За зареждане с променлив ток новият E-408 е оборудван серийно с 11 кВт трифазно зарядно устройство. На станция за зареждане с постоянен ток Peugeot E-408 приема мощност до 120 кВт. Това позволява зареждане от 20% до 80% от батерията за малко над 30 минути (при условия на номинална температура на батерията). Енергията за 100 км пробег се възстановява само за 10 минути.