Начало Автомобилни новини PEUGEOT: лидер в електрическата мобилност и кръговата икономика

PEUGEOT: лидер в електрическата мобилност и кръговата икономика

3618
0
Peugeot e-3008

PEUGEOT ентусиазирано и решително се ангажира с радикална трансформация, за да стане водеща марка на европейския електрически пазар до 2025 г. PEUGEOT предлага най-широката гама EV от всяка европейска марка и има за цел да убеди своите клиенти да участват в тази еволюция чрез множество инициативи, които ще направят мобилността с нулеви емисии достъпна, проста и спокойна. PEUGEOT използва възможността чрез първото си изявление за 2024 г. да представи ангажимента си към устойчивото развитие, както и основните и структуриращи действия зад тази амбиция.

Електрическа гама, която отговаря на всички нужди

През 2024 г. 100% електрическата гама на PEUGEOT ще бъде допълнително обогатена с два нови модела: E-408 и E-5008. С тези 9 пътнически автомобила и 3 лекотоварни превозни средства, PEUGEOT ще предлага най-широката електрическа гама от всеки европейски производител на автомобили. През 2023 г. PEUGEOT беше лидер в електрическия B сегмент в Европа с E-208 и E-2008, които имат пробег до 248 мили (WLTP) и 406 км съответно. PEUGEOT е и европейският лидер в продажбите на лекотоварни автомобили с нулеви емисии.

За да отговори на нуждите на клиентите, PEUGEOT се ангажира да предлага възможно най-голям пробег на пазара. Новият E-3008 поставя нов стандарт в своя сегмент с до 700 км пробег, а новият E-208 осигурява градски пробег до 566 км. С Free2Move Charge клиентите на PEUGEOT имат достъп до една от най-обширните мрежи за зареждане в Европа. Тя включва повече от 600 000 точки за зареждане, от които над 77 000 са бързи зарядни устройства, които позволяват да заредите електричество за 100 километра пробег само за 10 минути с новия E-3008.

PEUGEOT Allure Care: до 8 години или 160 000 км спокойствие

Уверен в качеството на своите продукти, PEUGEOT ще предлага на клиентите на новия E-3008 „PEUGEOT Allure Care“ програма, която гарантира спокойствие с гаранция за електрическия мотор, зарядното устройство, задвижването и основните електрически и механични компоненти до 8 години или 160 000 км. “PEUGEOT Allure Care” допринася за възприемането на най-новото поколение електрически автомобили, като предлага на клиентите спокойствието, от което се нуждаят в този преход. PEUGEOT е първата европейска марка, която предлага такова обширно покритие за един от своите модели.

ChatGPT пристига в i-Cockpit® при всички автомобили PEUGEOT

PEUGEOT издига още повече клиентското изживяване, един от 5-те стълба на проекта E-Lion, като ще предлага ChatGPT технологията в цялата си гама пътнически и търговски превозни средства (на 5 пилотни пазара преди по-широко разпространение, започващо от втората половина на 2024). Най-известният генеративен модел с изкуствен интелект ще бъде интегриран в PEUGEOT i-Cockpit, като по този начин ще направи гласовия асистент OK PEUGEOT способен да отговаря на безброй въпроси и искания по всякакъв тип теми. След като OK PEUGEOT е активиран, трябва просто да произнесете онова, което искате да разберете, за да може ChatGPT да отговори. Генеративният изкуствен интелект може да даде отговори на конкретни въпроси, например да предложи забележителности за посещение в даден град, да ги представи и да ви насочи там в координация с навигационната система, но също така може да оживи пътуването ви, като взаимодейства с пътниците и даде изява на тяхната креативност.

PEUGEOT, играч в кръговата икономика

Създаването на цялостна екосистема, базирана на решенията на STELLANTIS, е друг основен стълб на проекта E-Lion.

Групата STELLANTIS развива бизнес с кръгова икономика, базиран на „4R“: повторно производство, ремонт, повторна употреба и рециклиране (Remanufacture, Repair, Reuse, Recycle). PEUGEOT е част от този подход, като използва по-малко, по-устойчиви и дълготрайни материали и гарантира рециклирането в края на живота им. Новият PEUGEOT E-3008 е съставен от 23% рециклирани материали, включително стомани и полимери.
За да гарантира рециклирането на излезли от употреба превозни средства в Европа, STELLANTIS създаде „Sustainera Valorauto“, съвместно предприятие с „Galloo“, европейски лидер в рециклирането. „Sustainera Valorauto“ предлага на професионалисти и физически лица цялостно решение, което включва събиране, разглобяване, възстановяване, обновяване и рециклиране на превозни средства.

Друго съвместно предприятие, специално посветено на рециклирането на батерии за електрически автомобили в Европа и Северна Америка, бе основано от STELLANTIS и „Orano“, глобален лидер в рециклирането. То ще използва иновативната нисковъглеродна технология на „Orano“, която позволява възстановяване на материали от литиево-йонни батерии. Ремонтът на батерии в сервиз на STELLANTIS, посветен на тази дейност е също част от конкретните действия от много години насам.

PEUGEOT се ангажира с образование и обявява партньорството си с „BORN FREE“, организация, която се бори за опазването на дивите животни и техните естествени местообитания.

PEUGEOT реши да постави образованието в основата на своята отговорна стратегия и да съсредоточи своя принос върху конкретни образователни действия, които влияят на околната среда. Първото партньорство бе създадено през пролетта на 2023 г. с френската научна и образователна асоциация „UNDER THE POLE“, с цел да се повиши осведомеността сред новото поколение относно основните предизвикателства пред опазването на океаните. Автомобилите PEUGEOT BOXER бяха предоставени за транспортиране на оборудването по време на експедициите, както и за теглене на образователната каравана на „UNDER THE POLE“ през Франция с цел за осведомяване широката общественост и училищата.

Днес PEUGEOT обявява второ партньорство за 2024 г. с благотворителната организация в Обединеното кралство заедно с „BORN FREE“. Работата ще бъде фокусирана върху защита на диви видове и местности чрез ангажиране, образование на общностите за ползите от съвместно съществуване с дивите животни в Кения и други страни по света.

Уил Травърс, съосновател на „BORN FREE“: „Нарастващата човешка популация може да доведе до конфликт с дивата природа, например лъвове, атакуващи добитък. Но с подкрепата и ангажимента на PEUGEOT „BORN FREE“ внедрява ефективни и иновативни стратегии като огради срещу хищници за защита на хората и добитъка, за опазване на природните ресурси, защита на дивата природа и защита на местните хора, подпомагайки безопасността на всички.“
Линда Джаксън, главен изпълнителен директор на PEUGEOT: „Днес, повече от всякога, марка като PEUGEOT трябва да допринесе за един по-отговорен и устойчив свят за бъдещите поколения. Ние сме на път да постигнем нашата цел за нулеви въглеродни емисии, но има различни начини за това. Убедена съм, че ОБРАЗОВАНИЕТО е един от ключовете към един по-устойчив свят и затова искаме да дадем своя принос“.