Начало Автомобилни новини Peugeot пуска 301, сменя и цифровите си обозначения

Peugeot пуска 301, сменя и цифровите си обозначения

206
0
301,paris,Peugeot

През есента на автосалона в Париж световен дебют ще направи новият компактен модел с четири врати Peugeot 301. С него френската компания се надява да се намеси успешно в сегмента на бюджетните седани на всички континенти и пазари, на които подобни автомобили се радват на популярност.
Глобалният модел е оформен в новата стилистика на марката, носител на която са вече познатите 208 и 508. Външността му е добре премислена и 301 изглежда стилно и привлекателно в сравнение с преките конкуренти. Той е дълъг 4,44 метра и има междуосие от 2,65 м, а обемът на багажника е впечатляващ със своите 506 литра.
Според създателите й, колата има добра управляемост, високо ниво на комфорт и е богато оборудвана със системи за безопасност. Така например стандартно ще се предлагат 4 въздушни възглавници, ABS, стабилизираща система и спирачен асистент.
Комфортът за пасажерите се осигурява от климатик, аудиосистема с MP3, Bluetooth, USB-вход, дистанционно отваряне на багажника заден парктроник и т.н.
За задвижване на Peugeot 301 са предвидени три агрегата, като базов за модела ще е най-новата разработка на компанията – 3-цилиндров бензинов мотор с обем 1,2 литра и мощност от 71 к.с. Следват още един бензинов 1,6-литров двигател със 115 к.с. и турбодизел със същия обем и 92 к.с. В зависимост от модификацията скоростните кутии ще бъдат механична, роботизирана или автоматична трансмисия.
Моделът ще се произвежда в завода на Peugeot във Виго, Испания, а продажбите му стартират към края на годината. Първоначално в Турция, а след това в Централна и Източна Европа, Русия, Украйна, Африка, Близкия Изток и Латинска Америка.

С представянето на седана Peugeot 301, французите отварят и нова страница в цифровата си номерация. Според тях новите обозначения ще опростят разбирането за структурата на моделната гама.
До скоро първата цифра означаваше класа на автомобила, нулата в средата – принадлежността му към семейството на марката, а последната – поколението му.
От сега нататък всички модели ще завършват на единица или осмица и няма да се сменят при смяна на поколенията. Първата цифра ще обозначава сегмента, към който се отнася съответния модел , нулата в средата ще е отличителния знак на марката и ще остава неин отличителен знак, а последната цифра ще дава представа за достъпността на модела – единица за по-масовите, с отлично пътно поведение и даващи удоволствие от шофирането, а осмица за по-престижните (най-добро съотношение цена-качество-статус).