Начало Автомобилни новини Peugeot Quartz съчетава излъчването на новите SUV-ове с характера на динамичен модел

Peugeot Quartz съчетава излъчването на новите SUV-ове с характера на динамичен модел

48
0

Peugeot представя новата си визия за сегмента на кросоувърите с концепцията Quartz. В нея марката съчетава изразителното излъчване на новото поколение SUV-ове с качествата на своите най-динамични модели.

Моделът предлага оригинален атлетичен вид отвън и в купето със страхотен дизайн и иновативни материали, сред които базалт, дигитални изтъкани тъкани и кожа шине. Quartz i-Cockpit пък е изцяло фокусиран върху удобството на водача, помагайки едновременно с това да се oвладее потенциала на разработения от Peugeot Sport задвижващ тракт с мощност 500 к.с. и ходовата част.

Възможностите на пътя на автомобила се разкриват от предната му част, която е широка 2,06 метра. Светлинната идентификация се отличава с LED светлини за подобрена ефективност. Фаровете без лещи са подобрени от светлинен водач, излизащ отстрани на каросерията, за да разделя въздушния поток. Лъвът стои в средата на радиаторната решетка, раздвижен с шахматен мотив, който променя светлината в зависимост от ъгъла, под който се гледа.

В профил елегантните линии изразяват умело динамичното усещане за концепцията. 23-инчовите алуминиеви джанти и гуми Continental са разположени под заоблените калници. Надвесите са изключително къси, за да гарантират, че възможно най-голяма част от дължината на купето от 4,50 метра се използва от пътниците в автомобила. Двигателят е разположен под дългия преден капак, от двете страни, на който има вентилационни отвори за оптимизиране достъпа на въздух към мотора.

Спускайки се към калниците отзад, стъкленият покрив оформя два спойлера, които допълнително подобряват аеродинамичния дизайн. Tе са разположени на границата между двата Quartz цвята, с които е покрит концепта: минерално сиво отпред — вдъхновено от кристала — и матово черно отзад.

Вниманието, отделено за всеки детайл, подчертава високото качество на Quartz. Лъчовете на 23-инчовите алуминиеви джанти са изтънени до минимум, благодарение на здравината на материалите, и са покрити от композитни капаци. В допълнение към стила им, това покритие оптимизира също така аеродинамичния поток и охлаждане на спирачките чрез дюзи, за да гарантира по-добра топлинна устойчивост.

Изваяният дизайн на Quartz изисква изключителен двигател. Генериращ обща мощност от 500 к.с., хибридният plug-in задвижващ тракт е съставен от двигател с вътрешно горене и два електромотора.

Под предизвикателния изпъкнал преден капак е монтиран 1.6L THP двигател с 270 к.с., разработен от Peugeot Sport. Куплиран с 6-степенна автоматична трансмисия, 4-цилиндровият мотор генерира въртящ момент от 300 Нм, а специфичната мощност от близо 170 к.с. на литър работен обем го прави един от най-спортните агрегати в света. Предната ос се задвижва и от мощен 85 kW електромотор с директно предаване. Tой зарежда 400-волтовата батерия по време на намаляване на скоростта и асистира на двигателя с вътрешно горене при смяната на предавките. На задната ос е монтиран електромотор с мощност 85 kW, който се използва за задвижване и зареждане на батерията. Специфично ESP се справя с разпределението на спирачното усилие между четирите колела, за да се гарантира едновременно стабилност и оптимизиране на зареждането на батерията.

Има три режима на задвижване: ZEV може да покрие до 50 км с едно зареждане, използвайки plug-in батерията; в режим Road двигателят с вътрешно горене и предният електромотор работят заедно, за да подобрят удоволствието от шофирането и да максимизират зареждането на батерията по време на намаляване на скоростта; режимът Race събира мощността от двигателя и двата електромотора, за да извлече всичко от шасито и задвижването, оборудвано с диференциал с ограничено приплъзване. Това прави възможно разпределението на въртящия момент между колелата, основаващо се на сцеплението на всяко едно колело.

За да се използва пълният потенциал на системата, предната ос на Quartz разчита на поръчкови McPherson-и, а отзад – на многораменно окачване, включително бордови електрически мотор. Пневматичното окачване регулира автоматично клиренса между 300 и 350 мм. Tази функция се контролира от оптична система, която буквално разчита пътя, използвайки камери, свързани към навигационната система, за да предугажда промени в повърхността на пътя.

Концепцията Quartz предлага изключително пътно поведение. Динамика, адаптивност и интуитивност гарантират несравнимо удоволствие зад волана. Quartz демонстрира новия подход на Peugeot към high-end спортните модели.