Peugeot е компанията с най-дълъг опит в конструирането на купе-кабриолети. Преди 74 години Peugeot първи произвеждат каросерията, която днес предизвиква истински фурор – автомобилът със сгъваем твърд покрив.
Купе, което се превръща в кабриолет с едно натискане на бутон в таблото. Магическата трансформация се извършва чрез оригинална система от лостове, задвижвана от електромотор, която прибира твърдия покрив в багажника. Тази невероятна идея принадлежи на един запален любител на специалните каросерии и на спортните автомобили.
Изобретателят е Жорж Полен, зъболекар по професия, но автомобилен дизайнер по душа и призвание. Прибиращият се в багажника покрив е патентован през 1931 г. Авторът дава на изобретението си поетичното и богато на съдържание име Eclipse, което означава затъмнение. Но трябва да намери някой, който да го произведе. Първият му сподвижник, каросеристът Марсел Пурту, е основател на известните едноименни заводи в околностите на Париж. Вторият е инициативният концесионер на Peugeot, Емил Далма, който лансира модела, за да даде живот на оригиналната и многообещаваща концепция.
Първият Peugeot Eclipse се произвежда на базата на Peugeot 301 CR 8 CV от 1934 г. С този толкова привлекателен продукт тримата успяват много лесно да убедят управата на Peugeot в успеха на идеята си. А пък и Peugeot като производител търси имиджов автомобил, който да представя качествата на гамата му. Така се открива един завършен продукт със забележителни характеристики, които бързо предизвикват отклик сред специализираната преса и привличат вниманието на посетителите на автомобилното изложение в Париж.
И тъй като гениалните идеи не умират, няколко десетилетия по-късно, през март 1998 г., по повод салона в Женева Рeugeot възражда принципа на твърдия сгъваем покрив, представяйки концепцията „20♥“. От този момент досега, гамата на марката неизменно включва такива модели. Първи бе 206 СС, който се появява на пазара през декември 2000 г., а 307 СС през октомври 2003 г. През пролетта на 2007 г. е лансиран 207 СС, горд наследник на 206 СС.
По повод на наследника на 206 СС – 207 CC ще бъде показан на автошоуто “Coupe-Cabriolet”. Моделът се превърна в истински бестселър на лятото. Автомобилът предлага удоволствие както в конфигурация купе, така и в конфигурация кабриолет. Автоматично сгъваемият покрив се отваря и затваря за 25 сек.
Изразителният стил на спортната предна част се подчертава от специфичната извивка на предното стъкло. Профилът на купето се характеризира с изчистени и динамични линии. В задната част прави впечатление аеродинамичната линия на багажника и металният декор, който обгражда цялото купе и създава впечатление за компактност. Линията на задното стъкло преминава върху капака и създава визуална представа за едно цяло.
В конфигурация кабриолет, автомобилът като че ли се слива с околната среда, като от него се „подават“ единствено хромираните защитни рамки. 207 СС се предлага с оптимална гама двигатели за сегмента. Тя включва два бензинови двигателя, резултат от сътрудничеството между PSA и BMW Group и един дизелов двигател, оборудван с филтър за твърди частици.
Друг модел, който ще се появи, е 307 CC. Пионер на световния пазар, 307 СС е първото купе-кабриолет с 4 места, – автомобилът притежава изцяло автоматичен прибиращ се покрив, който се сгъва и изцяло се прибира в багажника. За 25 секунди той се превръща от купе в кабриолет или обратно, само с натискането на един бутон. Моделът наистина носи свой, собствен дух на свободолюбивост и спортна натура.
Другото превъплъщение на Peugeot 307 СС е, когато покривът се прибере в багажника. Тогава автомобилът се превръща в кабриолет. Покривът увлича със себе си задното стъкло и автомобилът се издължава, съблазнявайки със своята елегантна линия, в която се усеща свежестта на околната среда. В същото време луксозният интериор излъчва усещане за здравина и закрила.
И третият експонат за французите на автомобилното изложение Coupe-Cabriolet ще бъде Peugeot 407 Coupe. Предчувствието за удоволствие, породено от външния вид на 407 Coupé, става реалност в луксозния салон с 4 индивидуални седалки. Бордното табло, декорите от истински алуминий и кожената тапицерия на седалките – всичко е в духа на голямата автомобилна традиция. Специфичното арматурно табло, създадено, за да отличи лимузината и купето, се характеризира с обособени зони.
Технологичните решения за силовия агрегат и ходовата част му осигуряват едно от най-добрите пътни поведения, гарантирайки високо ниво на активната безопасност, удобство при използването и удоволствие от управлението.
407 Coupe предлага неоспоримо удобство при управлението, дължащо се на избора на модерни и ефикасни бензинови и дизелови (FAP) двигатели.