Пежо 208 Т16 записа успешен рали дебют, макар и не в реална надпревара. Новият състезателен автомобил на марката бе каран от Крис Мийк в рали Ипр, макар да не участва в реалната надпревара.
Колата бе посрещана с интерес от публиката навсякъде по отсечките на ралито. Зрители имаше много, въпреки лошото време. Метеорологичните условия направиха и преодоляването на трасето сериозно предизвикателство, но това не спря Мийк и навигатора му Крис Патерсън да демонстрират максимално качествата, управлението и представянето на последния рали автомобил на Пежо, отговарящ на новите R5 правила на ФИА.
– В момента сме в средата на проекта за развитието на колата и това рали ни помогна да вземем и потвърдим редица решения. След теста ни на абразивен асфалт в региона Вар във Франция реалното бягане по отсечки послужи като идеална тренировка в условия, в които сцеплението не се намираше лесно. Състезанието бе особено полезно, тъй като валеше, а ние не бяхме имали шанс да изпробваме автомобила си на дъжд – обясни Алексис Аврел, който оглавява отдела на Пежо Спорт Customer Competition.
Аврел допълни, че целият екип е много доволен от скоростта и конкурентоспособността на колата:
– Ралито ни даде възможност и да сравним 208 Т16 с настоящото поколение S2000, както и с конкуренцията. Успяхме да напаснем настройките за конкретните условия. Това бе едва вторият ни тест на асфалт и 208 Т16 изглежда отговаря добре на промени в реглажите.
Мийк бе доволен, че получи шанса пръв да кара автомобила в реални състезателни условия. Според него колата е направила сериозен прогрес от момента, когато за последно я изпробва на асфалт.
– 208 Т16 е бърз и издръжлив, можех да поддържам постоянно темпо от старта до финала. Към края условията вече бяха перфектни и имах шанс дори на натисна на максимум. Представянето е изключително окуражително, като се има предвид, че сме по средата на развитието на колата. Надявам се да участваме в още надпревари, за да продължим да събираме ценна информация – допълни пилотът.