Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилот от НАСКАР смята, че е по-добър автомобилен състезател от Верстапен

Пилот от НАСКАР смята, че е по-добър автомобилен състезател от Верстапен

3803
0
Кайл Ларсън
Кайл Ларсън; снимка: НАСКАР

Кайл Ларсън смята, че е по-добър автомобилен състезател като цяло от Макс Верстапен. Американецът кара в НАСКАР и буквално бе попитан дали трикратният световен шампион може да бъде считан за най-добрия автомобилен състезател в света.

Ларсън отговори: „Всъщност не. За себе си знам, че съм по-добър като цялостен пилот.“

„Няма начин Верстапен да седне в наша кола и да спечели Ноксвил Нешънълс. Няма начин да победи в Чили Боул. Няма начин да победи в надпревара от шампионата в Бристол. Вероятно няма начин аз да спечеля състезание от Формула 1 в Монако, но мисля, че шансът ми в неговото поприще е по-добър, отколкото неговият в моята работа“, продължи Ларсън.

„И това е заради колата. Това ми дава увереност да твърдя с лекота, че знам, че съм по-добър от него. Може би не в открит едноместен болид като Индикар или Формула 1, но това е една дисциплина. Според мен бих го победил във всичко останало. Можете да ме цитирате“, каза още Ларсън.

32-годишният Кайл Ларсън е родом от Елк Гроув, Калифорния. Седмица след раждането му родителите му го носят на автомобилно състезание. Той започва да кара картинг в различни надпревари на 7-годишна възраст. В тийнейджърските си години кара в шампионати и с едноместни състезателни автомобили, и с други типове коли. От 2012 г. кара в НАСКАР, където печели основния шампионат през 2021 г. с Хендрик Моторспортс.

Междувременно Хелмут Марко си спомни как преди 10 години успя да привлече Макс Верстапен в Ред Бул. Йос Верстапен управляваше кариерата на сина си тогава и водеше разговори и с Мерцедес. В края на юни Макс печели и трите старта от Формула 3 на пистата Норисринг.

„Обадих се на Йос на другия ден. Макс очевидно бе по-бърз от всички останали пилоти на пистата, при това в много трудни условия. Една част от трасето бе мокра, а друга – напълно суха“, разказа Марко.

Първоначалната оферта на австриеца е място за Макс в програмата на Ред Бул за млади пилоти и във Формула 2 за сезон 2015 г. За да предотврати евентуално по-добро предложение от страна на Мерцедес обаче, Марко променя условията и се съгласява да вкара тийнейджъра направо във Формула 1.

„Седяхме на една кръгла маса, пиехме кафе, а стаята бе пълна с Верстапенови. Макс още беше непълнолетен и цялото семейство трябваше да подпише.“

„Но колкото по-голям е рискът, толкова по-големи са печалбата и забавлението. Информирах Дитрих Матешиц за плана и той незабавно се съгласи. След това се обадих на Франц Тост, защото трябваше да се подготвим веднага“, продължи Марко.

„Тогава ме нарекоха престъпник, но беше очевидно, че Верстапен ще прави грешка. Той щеше да бърка и в F2, но аз знаех, че е готов за F1. Официалното съобщение за дебюта му в Гран при дойде на 18 август, но договорите бяха подписани още на 1 август“, допълни Марко.