Пилоти от F1 поискаха промяна на шикана на пистата в Маями. Той е разположен в третия сектор на трасето между 14-ти и 15-ти завой. Според тях, тази секция не е подходяща за новото поколение болиди от Формула 1.
Като цяло F1 даде положителна оценка на Международния аутодром в Маями, след като похвали дизайна и средата на 5.4-километровата писта с 19 завоя, разположена на огромния паркинг около стадиона Хард Рок в Маями Гардънс.
Веднага след края на първия ден на състезанието в Южна Флорида, настилката на пистата бързо се превърна в основен източник на критики от страна на пилотите. Организаторът на Гран при на в Маями обеща да подобри асфалта на съоръжението за 2023 г.
Но това едва ли ще бъде единствената голяма промяна, която ще трябва да направи за събитието догодина. Във връзка с това, няколко пилоти от F1 насочиха своето внимание и към шикана на завой 14-15 на пистата в Маями.
Комплексът от завои е определен като „генератор за грешки“ от архитектите на Маями. Те също така признават, че целенасочено са проектирали тесния шикан, за да забавят автомобилите преди 90-градусовия завой 16, в който липсва зона за сигурност.
„Това е шикан, който не е много подходящ при това поколение автомобили. Те са доста тежки и широки. Когато заобикаляш тези два върхови бордюра, изглежда, че ти трябва малко късмет, за да го направиш. В същото време понякога се получава странен ъгъл и колата отскача много„, каза Карлос Сайнц от Ферари.
„Този завой е малко неестествен. Мисля, че може лесно да се манипулира, за да изглежда малко по-различно и да се създаде по-добра комбинация.“
„Това е нова писта, която винаги преминава през тези фаза. Ние вече сме в контакт с FOM, Рос [Браун] и неговия екип, за да я подобрим и да създадем по-добро трасе.“
Верстапен също така се надява, че шиканът „Мики Маус“, както го нарече Даниел Рикиардо от Макларън, може да бъде разширен по някакъв начин.
„Смятам, че по отношение на пистата можем да подобрим няколко области“, каза пилотът на Ред Бул.
„Шиканът е малко сложна комбинация. Мисля, че ако бях в картинг, това щеше да е хубав шикан, но не и в автомобил от Формула 1, какъвто имаме в момента.“
„Спомням си, че в четирите обиколки, които направих в петък, едва не се зашеметих, защото ударих първия бордюр много силно. Тогава главата ми просто отскочи от ляво на дясно поне пет, шест пъти. След това имах главоболие.“
„Този участък е толкова дълъг и широк, толкова твърд и супер тежък. Малкият бордюр около него просто не е поставен на правилното място, ако искам да бъда честен.“
„Така че може би вече трябва да променим оформлението на бордюрите. Целта е рампата да стане малко по-постепенна и да изглежда по-приятна за преминаване.“
„Може би това вече помага. Но да, тази секция е изключително бавна. Мисля, че автомобилите ни изглеждат много по-добре, ако са малко по-плавни.“
Лидерът в шампионата в Шарл Льоклер имаше малко по-различно мнение от своите колеги. Пилотът на Ферари заяви, че харесва тази част от пистата в Маями. Все пак той призна, че бързата смяна на завоите не е подобрила качеството на състезанието
„Видимостта е доста трудна, особено когато пред вас има автомобил. Трябва да сте много прецизни на бордюрите, както вече споменах. Това затруднява следването на болидите от F1.“
How it started (December 2021) ➡️ How it went (May 2022) @Max33Verstappen | @redbullracing pic.twitter.com/RuOJnCsCnZ
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) May 12, 2022