Пилоти от Формула 1 подкрепят идеята за промените в спринтовите състезания. Според тях е по-добре този вид надпревари да са напълно самостоятелни и да не оказват влияние върху самата Гран при.
Досега уикендите във Формула 1 със спринтови състезания включваха две тренировки вместо обичайните три, тъй като допълнителното състезание заемаше един от слотовете. Тази година бе предложена промяна по време на този тип уикенди. Според нея ще има само една свободна тренировка в петък, последвана от квалификация, която ще определи стартовата решетка за неделната Гран при. След това втората свободна тренировка в събота ще бъде заменена от спринтова квалификация. Тя ще определи стартовата решетка за спринта, който ще се проведе в съботния следобед.
Редица пилоти от Формула 1 посочиха, че им харесва идеята за разделяне на двете състезания. По този начин спринтовата квалификация или самото състезание няма да оказват каквото и да е влияние на същинското състезание в неделя
Предложението все още не е официално одобрено от Световния съвет за моторни спортове на ФИА и от Комисията за Формула 1. Въпреки това експерименталния формат получи единодушната подкрепа на всичките десет отбора от шампионата.
Люис Хамилтън вече подкрепи идеята за новия формат в уикендите със спринтове. Неговите колеги Шарл Льоклер (Ферари) и Валтери Ботас (Алфа Ромео) също дадоха палец нагоре.
„Мисля, че е така. Искам да кажа, че можем да поемем малко повече риск в квалификациите за спринт, без да проваляме целия си уикенд, което ова е добре“, сподели Льоклер.
„Очевидно е, че трябва да се намери начин, който да е справедлив, но и да не смесва нещата. Определено в спринтовете не се поемат толкова рискове. Така че това е добър въпрос, върху който може да се помисли.“
Ник де Врис също е за този формат. Пилотът на Алфа Таури смята, че състезателите могат да рискуват повече в спринта, стига да знаят, че надпреварата в неделя няма да бъде компрометирано. Нидерландецът ще участва в първото си спринтово състезание откакто сатана титулярен пилот във Формула 1.
„Хубаво е, че разграничават резултата от спринтовото състезание от стартовата решетка на Гран при. Това всъщност не стимулира състезанията, защото тогава особено пилотите отпред не искат да поемат рискове, но в същото време хората искат да видят представление. Ето затова мисля, че този формат разумно решение.“
Нико Хюлкенберг призна, че при предишния формат съботната тренировка е била по същество излишна. От друга гледна точка, пилотът на Хаас не участва в нито един спринтов уикенд след като не бе титулярен пилот във Формула 1 през последните кампании.
„Рискът и печалбата винаги са налице. Да, никога не искате да повредите автомобила, но също така в спринта се раздават точки. Това не е лоша идея, защото сесията в събота сутрин беше малко безсмислена, нали така?“, каза Хюлкенберг.
Междувременно Карлос Сайнц подчерта, че Асоциацията на пилотите от Гран при (GPDA) е настоявала за разделение между спринтовете и Гран при в опит да се постигне повече динамика
„Това е посоката, в която помолихме Формула 1 и ФИА да се насочат, ако искат по-добро шоу. Те ни попитаха какво да направят. Ние им отговорихме, че спринтът не трябва да се брои [за стартовата решетка за Гран при].“
„Затова съм щастлив, че те взеха под внимание нашата обратна връзка и че уикендът ще бъде в правилната посока. Вярвам, че това ще го направи по-вълнуващ“, обясни Сайнц.
🚨| New Sprint weekend format has been agreed by the F1 teams, where we would have:
FRI -> FP1, Quali (for race)
SAT -> Quali (for Sprint), Sprint
SUN -> RaceBoth qualis will remain Q1, Q2, Q3 (no one-shot).
However, it must still be backed by the F1 Commission and the FIA.
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) April 3, 2023