Шефът на Пирели във Формула 1 Пол Хембри елегантно отхвърли коментарите на доста от пилотите в падока, че работният прозорец на гумите е тесен и са имали проблеми с работата им в първите две състезания за сезона.
Според него има известно объркване в терминологията, а работата на гумите зависи от страшно много неща като количеството гориво, настройките, състоянието на пистата и всичко това, особено на постоянно променящата се като параметри писта в Малайзия, наистина е създало проблеми, които обаче са били различни и в крайна сметка всеки тим има право на избор при настройването на болида си.
– При положение, че разликите са много по-малки тази година между отборите, наблюдаваме чудесно настроени коли за бързина в квалификациите – коментира Хембри. – Това обаче не винаги е добре за използването на гумите в състезанията. Необходим е малко повече баланс.
Хембри обясни внимателно, че в Мерцедес този сезон имат далеч по-добра кола като цяло, но гумите им са прегрели в Австралия и са изстивали в Малайзия, както и тези на Дженсън Бътън, което е довело до загуба на скорост и в двата случая.
Тук вероятно балансът ще бъде намерен, защото както Нико Розберг каза вчера, тук лимитираща е предна лява гума, а не задните, с които Мерцедес имаха проблеми.
Според хората от Пирели наистина колата е определящият фактор за успеха и Хембри обясни на италиански колега, че ако Ферари подобрят аеродинамиката и механиката си, ще подобрят и работата си с гумите, които тази година били направени просто малко по-издръжливи, без отделяне на топчета и с разлика между отделните модели от 0,3-0,4 сек.