Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели се подготвят за първото си състезание в Бахрейн

Пирели се подготвят за първото си състезание в Бахрейн

41
0
Кристиан Хорнер,Пол Хембри

Пирели за първи път ще имат възможността да се снабдяват отборите с гуми за състезанието в Бахрейн. Заедно с пистите в Остин и Хокенхайм, трасето в близост до Манама е сред тези, на които италианците не са участвали в състезателен уикенд. Но за разлика от пистите в Германия и САЩ, тази в Бахрейн е позната на производителите на гуми от проведените през 2010 и 2011 г. тестове там преди завръщането във Формула 1. След първите изпитания през декември 2010 г., през януари 2011 г. бяха използвани още три дни. Тогава освен Педро де ла Роса зад кормилото на Toyota TF109 се прояви и Ромен Грожан.

Още при първите тестове обаче пистата бе връхлетяна от пясъчна буря. Този метеорологичен феномен е често срещан в този регион. Пистата се намира в средата на пустинята и дори без да има буря, вятърът навява пясък върху асфалта, което намалява сцеплението и увеличава износването на гумите. За пилотите е доста трудно да се предвиди, кога и къде ще се случи това. От Пирели са избрали същите гуми, които вече бяха използвани в Австралия и Китай – меки и медиум.

След като за състезанието през 2010 г. бе проведено на леко променена конфигурация, то сега надпреварата ще се проведе на оригиналния 5,412 километров вариант. 15-те завоя и вариращата широчина на пистата предоставя много възможности за изпреварвания. Доброто сцепление и добрата работа на спирачките са изключително важни, като още в първия завой в разстояние от 130 метра за около три секунди се намалява от 315 км/ч до 65 км/ч. Там натоварването върху пилотите достига 5G.

Навяваният пясък може да се превърне в сериозен проблем, защото прави асфалта много хлъзгав. Особено в бързите участъци от пистата между завоите 4 и 7 са доста трудни за пилотите.

„В Бахрейн пилотите са изправени пред сериозни технически предизвикателства“, обяснява спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „При температури надвишаващи често 30 градуса гумите работят при екстремни условия. От проведените тестове тук имаме известни данни за трасето, но гумите и колите от тогава толкова са се променили, че трасето все едно ще е напълно ново за нас.“

„При всички положения очакваме значително износване, което ще означава, че тимовете ще имат доста работа при избора на оптималната стратегия. Освен това пистата не се използва често, което означава, че условията на трасето ще се променят доста сериозно по време на уикенда. Колкото повече гума се отлага по асфалта, толкова по-бързи ще стават колите и толкова по-добро ще е сцеплението. Много важна тема е и пясъкът върху пистата. Винаги е необходимо известно време, преди посипаният участък отново да бъде изчистен. Липсата на добро сцепление и хлъзгавата заради пясъка повърхност могат да станат причина за образуване на грейнинг. Така че правилната работа с гумите тук е изключително важна. Доброто сцепление ще е ключът към победата.“