Година след първите официални тестове на Пирели в Абу Даби, италианският производител се завръща отново в арабското емирство. Именно там италианците направиха най-много тестове и едва ли познават друга писта по-добре от Яс Марина.
Пирели ще предоставят за предстоящата надпревара медиум и софт смеси. Състезанието в емирството е изключително особено, защото старта се дава преди залез слънце, а финалът е по тъмно вечерта. Заради това температурите на асфалта падат и към края на надпреварата се стабилизират на едно определено ниво.
Както обикновенно нивото на грипа се повишава постепенно с напредването на уикенда, особено след като трасето бъде почистено от пустинния пясък. Това обаче е малко условно, защото е нещо нормално на следващия ден вятърът отново да е покрил трасето с пясък. На дългата права голямо количество енергия натоварва вътрешния каркас на гумата. Впечатляващата поредица от криви във втори, трети и четвърти завой натоварва още повече каучуковите продукти.
Както обикновено тимовете ще имат на разположение 11 комплекта сликове. Към тях ще бъдат прибавени четири комплекта интремедия и три комплекта гуми за мокро. Към тези комплекти тимовете ще получат по време на свободните тренировки в петък и два допълнителни с мека смес, която все още се намира в период на изпитания.
„В този момент от сезона вече сме обърнали сериозно внимание към оптимизирането на нашия асортимент за следващата година“, обясни Пол Хембри. „Заради това по време на свободните тренировки, както и за тестовете на младите пилоти ще видим нови смеси, който не са използвани през тази година. Трябва да съберем данни, за да можем да изградим стратегията си за 2012 г.
„През следващата година ще представим някои нови смеси, които се различават в известна степен от тези, които видяхме през този сезон. Заради тестовете през миналата година познаваме пистата Яс Марина доста добре. Затова сме убедени , че гумите ни ще отговарят на характеристиките на пистата. Абу Даби разполага с прекрасно съоръжение, което освен това предоставя доста възможности за изпреварвания. Много сме радостни да отпразнуваме точно тук първата си година в съвременната история на Формула 1.“
Веднага след състезанието, от 15 до 17 ноември на същото трасе ще се проведат тридневните тестове на млади пилоти. Отборите ще получат четири смеси. Те ще могат сами да изберат по колко комплекта от смес да използват, като общото количество е сто за година на всеки екип. Освен това ще бъдат изпробвани и нови смеси, за да могат отборите да добият представа за смесите, които ще се използват през 2012 г.
Тест пилотът на Макларън, Педро де ла Роса, смята, че трасето в пустинята не е особено натоварващо за гумите. Особено задните не се износват значително. Въпреки горещите температури обаче твърдата смес по принцип трудно влиза в работна температура. Испанецът смята, че меката смес ще е много добро решение за състезанието в неделя и ще е предпочитана от пилотите пред медиум.
„Все пак новите коли разполагат с много повече аеродинамично притискане спрямо болидите използвани в тестовете през миналата година“, споделя испанецът. „Това може да промени ситуацията. Плюс това пилотите трябва много бързо да реагират на променливите условия, защото както се видя наскоро в Корея, първоначално се смяташе, че изборът на гуми е прекалено оптимистичен, а в последствие се оказа изключително сполучлив.“