Начало Избрани Пирели ще използва най-меките си гуми и на Ред Бул Ринг

Пирели ще използва най-меките си гуми и на Ред Бул Ринг

589
0
Гран при на Австрия 2022
снимка, Пирели

Гран при на Австрия е единадесети кръг от сезон 2022 в F1. Домакин на състезанието е пистата Ред Бул Ринг. Трасето край Шпилбърг направи своето завръщане в календара на световния шампионат през 2014 г. Преди това то приемало кръгове от F1 в периода 1997-2003 г. и от 1970 до 1987 г. Тогава пистата е носела името Йостеррайхринг и е била с дължина от 5.941 км.

Пирели ще предостави най-меките си гуми за уикенда на Ред Бул Ринг

Италианският доставчик на гуми отново ще предложи най-меките си смеси, а именно С3, С4 и С5. Този избор бе приложен в Монако, Азербайджан и Канада. На пистата Ред Бул Ринг има постоянна промяна на надморската височина. Трасето е с дължина 4.318 км, състои се от десет завоя, повечето от които са доста остри. Те са разделени от няколко прави, на които ще се използва системата DRS.

През сезоните 2020 и 2021 се проведоха две поредни състезания на Ред Бул Ринг. Този рейс уикенд номинацията на гуми е абсолютно същата като втората надпревара през 2021 г.

Този избор на Пирели е предназначен да помогне за повече шоу на пистата чрез по-голяма деградация и повече изпреварвания.

В Австрия се провежда и вторият уикенд със спринтова квалификация след този на Имола. По този начин отборите ще разполагат с един комплект по-малко гуми- 12. Те се състоят от два комплекта твърди, четири комплекта средни и шест комплекта меки. Освен това отборите ще разполагат с до шест комплекта интермедии и три комплекта гуми за екстремно мокра писта.

Отборите на Алпин, Макларън, Ред Бул и Уилямс ще останат на пистата Ред Бул Ринг и след края на състезанието като част от програмата на Пирели за тестване на гуми за 2023 г. Макларън и Уилямс ще правят двудневни изпитания, докато Алпин и Ред Бул- само един.

характеристики на Ред Бул Ринг
снимка, Пирели
налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

Асфалтът на Ред Бул Ринг предлага сравнително ниско сцепление на писта със сравнително ниска степен на деградация. Това дава възможност да се използват най-меките гуми в нашата гама. Това ни помага да поставим фокуса върху забавлението на писта, която често е предлагала вълнуващи състезания в миналото. Основно това се дължи благодарение на натоварената и компактна обиколка, която по същество представлява поредица от къси завои. Сцеплението и особено спирането са от ключово значение тук. Има особен риск от блокиране в някои от сложните участъци за спиране при спускане. Поддържането на ефективността на задните гуми по време на обиколката също е от съществено значение за осигуряване на подходящо сцепление. Номинацията на гумите ни дава възможност за различни потенциални стратегии по време на надпреварата“, каза спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола.

Освен F1, на Ред Бул Ринг ще се проведат и надпревари от поддържащите серии F2 и F3.