Пистата в Сингапур ще претърпи известни промени преди състезанието през сезон 2023. Причината за тези модификации е изграждането на нов комплекс, който ще включва и стадион. По този начин пилотите няма да преминават през техничната секция на пистата Марина Бей, разположена между 16-ти и 19-ти завой.
Според новата графика на пистата, публикувана от организатора на състезанието се вижда, че следващото издание на Гран при на Сингапур ще се проведе без отсечката между завои 16 и 19. Участъкът започва покрай плаваща платформа на яхтеното пристанище, след което минава под трибуната на 18-и завой.
🚨 The Marina Bay Street Circuit will be updated from 2023 due to the redevelopment of The Float at Marina Bay into „NS Square“. The #F1 #SingaporeGP track will be reduced to 4.928km with Turns 16 to 19 re-aligned into a straight. More info at https://t.co/b54sENWDYu pic.twitter.com/YUpqwL6MFg
— SingaporeGP (@F1NightRace) October 19, 2022
Състезанието през 2023 г. ще се проведе без участъка около стадиона. По този начин пистата Марина Бей ще започва от десния завой №14, след което ще минава през левия завой №15 и продължава направо до шикана, известен понастоящем като завои 21-22. Тази промяна се дължи на мащабния ремонт на плаващата платформа, който ще започне през март и се очаква да приключи в средата на 2026 г. Първоначално строежът на новото многофункционално място NS Square трябваше да приключи до 2025-та. За съжаление, строителните работи бяха забавени заради пандемията от коронавирус.
Преработената секция в Сингапур ще създаде атмосфера, сравнима с тази на секцията на стадиона Foro Sol на пистата Аутодромо Ерманос Родригес. Трасето край Мексико Сити ще приеме кръг №20 от сезон 2022 в F1 следващата седмица.
Стадионът Foro Sol е използван за бейзболни мачове и музикални концерти. Също така съоръжението служи и като част от пистата за състезанията от Формула 1 и Формула Е. И двата световния шампионата минават през стадиона, преди да се отправят към бокса или последния завой. F1 използва част от Foro Sol като място, на което се връчват трофеите на първите трима в края на всяка една Гран при.
Премахването на четирите криви от пистата в Сингапур означава, че ще бъде премахната и трибуната „Бей“. Вместо това пистата вече ще има равна отсечка от завой №14, която ще включва нова права с дължина 379.3 метра от завой №15 до новия тесен завой №16. Така общият брой на кривите на уличното трасе Марина Бей ще намалее от 22 на 19. Същевременно дължината на пистата ще бъде намалена до 4.928 км. Поради това броят на обиколките ще бъде увеличен от 61 на 63. Така ще се осигури достигане на състезателната дистанция.
Според първите симулации на промените по трасето, времето за обиколка ще спадне до минута и 27 сек. За сравнение, Шарл Льоклер спечели полпозишън с време от 1:49.412 мин.
Макар модификациите да са съгласувани с местните архитекти и са одобрени от F1, те все още подлежат на официално разглеждане от Световния съвет за моторни спортове към ФИА. Очаква се пистата в Сингапур да се върне към традиционното си оформление след завършването на NS Square.
Тазгодишното издание на Гран при на Сингапур се проведе на мокри условия и бе спечелено от Серхио Перес. Пилотът на Ред Бул завърши пред Шарл Льоклер и Карлос Сайнц от Ферари.