Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 По-малко износване на гумите при Ферари

По-малко износване на гумите при Ферари

72
0
Фернандо Алонсо

Работа върху някои аероподобрения по предното крило вършеха във Ферари по време на първата свободна тренировка за Гран при на Австралия днес, докато следобед се съсредоточиха върху по-дълги серии обиколки и сравнение на двата типа гуми с различни количества гориво. И в Скудерията установиха по-нормално износване на Пирели спрямо предсезонните тестове, но не правиха генерални изводи от представянето си досега на Албърт парк преди да са анализирали събраната информация.

Нищо ново, но да не би да сте очаквали нещо друго? Сесиите всъщност не разкриха реалните сили на отборите. Сутринта Ред Бул бягаха силно, следобед бе ред на Макларън – заяви Фернандо Алонсо, който бе трети и в двете тренировки. – Ние и Мерцедес също бяхме бързи, Уилямс и Рено са конкурентоспособни – страшно много екипи имат шанс за победа. Фокусирах се върху гумите, а те са с малко по-различно поведение от това в досегашните изпитания. Отчасти причината е в специфичните характеристики на асфалта. Ще трябва да сме много гъвкави по отношение на стратегията в надпреварата, тъй като все още знаем прекалено малко за гумите. От видяното днес мисля, че с един комплект ще може да се направят или 10, или 30 тура! Доволен съм от колата ни. В началото предната част бе малко нестабилна и все още нямаме оптимално ниво на сцепление там, но нещата преминаха по-добре от очакваното – допълни испанецът.

Фелипе Маса бе малко по-бавен от Алонсо, с когото си разделиха работата по болида, за са свършат колкото се може повече задачи през трите часа проби.

Очаквах да дам по-добро време, особено с меките гуми, но пък те бяха в оптимален работен режим едва към четвъртата обиколка. В най-дългите ни серии пък се появяваше дъжд и допълнително усложняваше нещата. Сместа софт е с по-малко от досегашното износване. Трасето определено щади гумите повече от това в Барселона например, където направихме толкова много тестове. Тази година ще е жизненоважно да проучваме поведението на гумите внимателно, писта по писта. Разликата между отделните типове пък е кристално ясна – обясни бразилецът.