Изключително интересен уикенд беляза края на тазгодишния сезон в Carrera Cup Германия. Интригата в шампионата и при професионалистите и при ProAm пилотите остана буквално до последната обиколка в неделния старт на Заксенринг.
Единствено отборната титла в най-престижния едномарков шампионат на Европа и призът за най-добър пилот при начинаещите бяха вече определени, а временните водачи в другите индивидуални класации (съответно Юлиен Андлауер и Карлос Ривас) трябваше доста да се потрудят, за да защитят първото си място.
Съботният старт завърши отлично за Михаел Амермюлер, след като съотборникът на временния водач в BWT Lechner Racing спечели първото място. А Лари тен Воорде от Overdrive Racing Team остана втори. Двамата бяха заслужили и първите две места и в стартовата решетка за неделя, но с разменени позиции – тен Воорде поведе колоната, а Амермюлер бе плътно зад него.
Андлауер стартира четвърти, с отлично влизане в първите завои изпревари третия Дилън Перейра. И когато всичко изглеждаше розово и титлата му беше почти в ръцете, направи грешка, излезе от пистата, мина през банкета и все пак успя да се върне в колоната, но на 9-то място зад опитния боец Яп ван Лаген.
Това означаваше, че временният подгласник Амермюлер щеше да отмъкне титлата, ако успее да изпревари Лари тен Воорде.
Немският пилот беше пределно мотивиран и топеше стотна след стотна с всяка обиколка, за да може два рунда преди финала той буквално да „подпира“ бронята на тен Воорде.
Холандският ас на Overdrive Racing Team обаче държеше нещата под контрол и не позволи да му отнемат първото място. След като започна сезона с тотална доминация и 4 първи места в 5 старта, Лари записа още едно, с което сложи край на амбициите на Амермюлер и коронова Юлиен Андлауер като шампион в сезон 2019 на Carrera Cup Германия.
В ProAm класа интригата също остана до последния старт. В събота Карлос Ривас и Щефан Реекопф завършиха съответно на първо и второ място. Така разликата в общото класиране беше едва 7 точки в полза на Ривас. Пилотът от Люксембург стартира първи в класа и в неделя и успя да запази предната си позиция до края. С това той заслужи титлата в третия си сезон в Carrera Cup. Реекопф остана втори и в неделния старт, и в генералното подреждане за 2019.
Георги Дончев се отчете с едно 3-о място и подиум в ProAm класирането след съботния старт, а в неделя завърши 5-и. Такава остана и позицията му в генералното класиране с общо 168 натрупани точки през сезона.
В три от състезанията българският пилот успя да финишира втори, в още три на трето място, а в останалите беше извън подиума, но получи точки за класирането си.
„Очаквах в Carrera Cup да е трудно и се оказа, че съм бил напълно прав. Но научих много. Надявам се да имам възможност да продължа с предизвикателствата. И да виждаме българския флаг по-често по време на церемониите по награждаване“, коментира Георги Дончев в края на първия си пълен сезон в най-престижния едномарков шампионат на Европа.
„Тази година имахме доста състезания, в които не записах точков актив по нелепи причини. На първо четене се сещам за две дисквалификации и един неприятен удар отзад. Ако не се бяха случили, със сигурност щях да бъда в битката за титлата в ProAm класа“, допълва още Дончев.
За българския пилот и неговия екип предстои Overdrive Lap Battle Season Closing. За него състезателното Porsche с номер 7 ще се отправи към Серес. В рамките на три дни, от 8 до 10 ноември, гръцката писта ще приюти българските ентусиасти „с бензин в кръвта“, над 50 суперавтомобила и стотици зрители.