Начало Списание Подводните течения

Подводните течения

41
0

Излизайки извън огромната шумотевица на скандалите с автомобилите на БАР и гумите за Скудерия Ферари, вниманието ни неминуемо се концентрира върху водещия тим в момента в света на Формула 1 – Рено. Не, че в него нещата не са на нужното ниво за спечелването на титлата или Алонсо и Фисикела не са достойни за победите, напротив. Единственото, което би могло да им попречи да печелят, са вътрешните подводни течения в екипа и точно затова им отделяме специално място. Темата е интересна и особено важна в настоящия момент, когато не случайно Рено поднови договора на водещата фигура в тима си – Флавио Бриаторе.
Съвсем не по-малко място сме отделели на най-големия скандал във Формула 1 през последните години – този с автомобилите на БАР. Постарахме максимално ясно да опишем какво точно не бе наред в колите и заслужаваше ли да получат чак толкова сурово наказание.
Нещо в тази история съвсем не ми се връзва и смятам, че и в нея всичко е по-скоро следствие на едни други “подводни” дейности. Защото ако ФИА бе сигурна, че БАР и Хонда са измамници, щеше да ги извади със сигурност от шампионата както стана с Тойота в световните ралита, когато ги хвана с лазерно пристъргани уши на турбото или с Тирел през 1984 г., когато се установи, че в радиаторите вместо течност за охлаждане носят допълнително гориво.
Що се отнася до Ферари и гумите на Бриджстоун шансът този месец е на наша страна с директните отговори на Рос Браун и Хисао Суганума на наболелите въпроси.
Обемът ни отново е нараснал, но това е неминуемо при толкова събития, явни и подводни.

Иван Тенчев