Фолксваген не постигнаха в рали Германия резултата, на който се надяваха и за първи път този сезон се препънаха по-сериозно във WRC надпревара. Първо Андреас Микелсен и Мико Маркула бяха принудени да се оттеглят заради контузия на навигатора, открита преди старта на състезанието. След това Себастиен Ожие допусна необичайна за него грешка и счупи окачване при излитане от трасето. Яри-Мати Латвала пое лидерството преди и той да удари своето Поло R WRC и да спре със строшен спирачен диск.
Французинът и финландският му съотборник се върнаха в надпреварата и я завършиха, макар и не на очакваните позиции. Все пак те постигнаха отново впечатляващи резултати, спечелвайки 8 от 15-те отсечки.
– Да вземем 8 скоростни етапа е добър знак – Поло R WRC е конкурентоспособно на асфалт – отбеляза спортният директор на Фолксваген Йост Капито. – За съжаление домашното ни състезание не протече според очакванията ни и това е разочароващо. Себастиен и Яри-Мати водиха в определени моменти, но и двамата отпаднаха от позициите си. Бяхме близо до победа, която изпуснахме заради няколко малки грешки. Успехът в спорта не може да се планира и нищо не бива да се приема за даденост. Това важи в особено голяма степен за WRC, където е важен всеки детайл. Точно това прави спорта ни толкова невероятен. Сега ще се потрудим здраво, за да постигнем успех в рали Австралия.
Ожие имаше шанс да вземе световната титла в шампионата за 2013 г. още в Германия, но предвидливо заяви още след състезанието във Финландия, че всъщност не се интересува къде точно ще дойде успехът.
– Спечелването на пауърстейджа на финала беше хубав успех и може да се окаже важен в развитието на първенството. Съжалявам за екипа – за това, че не спечелихме домашния си старт. Сега гледам напред към Австралия, където заедно с Жулиен [Инграсия] ще се постараем да направим още една крачка към титлата – коментира французинът.
Латвала заяви, че е доволен от спечелването на актив за шампионата при конструкторите. Той отбеляза и положителните неща в представянето си в Германия:
– Подобрих значително представянията си на асфалт – преди никога не съм водил в състезание на такава настилка. Показаните (в отсечките) времена също демонстрират този напредък. Крайният резултат не бе перфектен за мен лично. Но ще подходя към следващите надпревари с увереност и ще дам всичко от себе си.
Микелсен съжаляваше, че изобщо не участва в надпреварата, но бе категоричен, че здравето на Маркула е на първа място.
– Надявам се той да се възстанови бързо, за да можем скоро пак да се състезаваме заедно във WRC. С Мико разработих напълно нова система за водене на бележки и само той е запознат с нея. Не бе възможно да му намеря заместник за толкова малко време преди старта – допълни Андреас.