Слабите продажби на електрическия Macan поставят Porsche под натиск. Затова в Щутгарт залагат на въвеждането на нова серия SUV модели, която ще наследи Macan с ДВГ през 2028 г.
Компактният Macan беше един от бестселърите на спортната марка от Щутгарт още от представянето му през 2014 г. Само в Германия Porsche продаде около 75 000 броя, а в световен мащаб – над 500 000. Но с влизането в сила на по-строгите законови разпоредби за киберсигурността в Европа моделът беше спрян от производство през 2024 г. Наследникът му се базира на изцяло електрическата платформа PPE. Поради това няма да се предлага с двигател с вътрешно горене или хибридно задвижване. (На снимките се виждат разликите между старото и новото поколение на Macan.)
Нов SUV с двигател с вътрешно горене до края на 2028 г.
Това решение беше защитено от шефа на концерна и марката Оливер Блуме на годишната пресконференция през 2025 г.: „За да подобри Macan във всяко едно отношение, Porsche взе решението да електрифицира изцяло моделната серия. Porsche застава зад това решение.“ Всъщност има данни, че клиентите са доволни и от електрическата версия. Все още обаче купувачите в света са твърде малко, за да се оползотвори производственият капацитет и моделът да стане рентабилен. Porsche наблюдава непрекъснато развитието на пазарите и очакванията на клиентите, за да адаптира производството и развойната дейност. Съответно компанията от Цуфенхаузен е проучила шансовете на самостоятелна моделна серия с ДВГ и хибридно задвижване в SUV сегмента. Сега решението е взето – новият SUV модел ще бъде пуснат на пазара след три години. По време на телеконференцията за резултатите от полугодието на 2025 г. главният изпълнителен директор Оливер Блуме потвърди, че до 2028 г. на пазара ще се появи нов кросоувър с двигател с вътрешно горене.
Възобновяване на първото поколение е изключено
Въпреки че новият електрически Macan все още се продава добре за електрически автомобил, напоследък продажбите на електромобили отбелязаха спад. Това се отнася най-вече за Китай, където продажбите на Macan намаляха с 30 процента. Междувременно бившият финансов директор Лутц Мешке заяви в началото на годината: „Проучваме възможността някои от първоначално планираните електрически модели да бъдат оборудвани с хибридно задвижване или двигател с вътрешно горене.“
Просто да се постави съществуващ или дори стар бензинов двигател под предния капак на Porsche Macan – това няма да сработи. Все пак новият Macan е проектиран като чисто електрически автомобил с голям батериен отсек в долната част на каросерията и електрически задвижвания директно на мостовете. По-скоро би било възможно да се вгради двигател с вътрешно горене, който да служи изключително за зареждане на високоволтовата батерия.
Хибрид или втора серия Macan
Такова решение с Range Extender е много популярно в момента в Китай. Във всеки случай търсенето на хибридни автомобили в Поднебесната империя нараства бързо. Въпросът обаче е кой двигател от гамата би бил подходящ за тази роля. Друго, значително по-сложно, решение би било да се разработи нов модел на базата на архитектурата Premium Platform Combustion (PPC).
На тази платформа се базира и новото поколение на Audi Q5. В миналото моделът винаги е бил технически близък до Macan. Още първото поколение на Porsche Macan беше изградено върху модулната надлъжна платформа на концерна VW. Тя се използваше главно от Audi – също и за Q5. Производството на Macan обаче не се осъществяваше в Инголщат, а в Лайпциг. С такава платформа на Audi в Щутгарт в бъдеще отново ще бъдат възможни всички алтернативи на задвижването – от дизелово през бензиново до plug-in хибридно.
На снимките: Приликите между предишното и новото поколение на Macan са безспорни, въпреки че екипът на шеф-дизайнера Михаел Мауер е преработил почти всички детайли на модела от 2024 г. Тук предлагаме сравнение между стария и новия Macan (съответно вляво и вдясно).





























