Начало Автомобилни новини Porsche представи новите 911 GT3 и 911 GT3 с Touring пакет

Porsche представи новите 911 GT3 и 911 GT3 с Touring пакет

574
0
Porsche 911 GT3 и 911 GT3 Touring

През 1999 година Porsche предлага 911 GT3 – уникално съчетание от състезателни гени и възможност за шофиране в ежедневието. В чест на 25-годишнината на модела за първи път новият GT3 ще се появи едновременно в две версии. Едната е спортна, ориентирана към пистите машина със задно крило; другата, с пакет Touring, запазва класическата форма на задната част.

Porsche 911 GT3 е серийният модел, който е готов по всяко време да се насочи към пистата. Той навлиза в своята юбилейна година с всеобхватна стратегия за олекотяване. 4,0-литровият боксерен двигател с атмосферно пълнене развива 375 кВт (510 к.с.) и 450 Нм въртящ момент.  Пакетът Weissach, предлаган за първи път за 911 GT3, включва още повече персонализирани възможности за конфигурация за пилотиране на писта. В допълнение спортният е с по-богато стандартно оборудване и други възможности, които допълнително подобряват неговата прецизност и спортен дух.

Porsche 911 GT3 – модерна класика

Новите 911 GT3 се отличават с изчистена стилистика на предната и задната част, както и с адаптирана аеродинамика. И в двата варианта предният дифузор с променени контури, прецизната форма на допълнителния елемент под спойлера (така наречения лип) и модифицираните криловидни елементи в подподовата конструкция увеличават притискащата сила и оптимизират въздушния поток. Матричните предни LED светлини с променен дизайн се предлагат като допълнително оборудване за 911 GT3 с бял акцентен пръстен. Те комбинират всички светлинни функции на 911 и елиминират необходимостта от допълнителни светлини в предната престилка. Това осигурява възможност да се увеличи площта на предния отвор за охлаждащ въздух и да се създаде ясно структуриран вид. В задната част дифузорът, отворите за въздух и задният капак са променени. Задното крило на 911 GT3 е получило нови странични елементи, позиционирани не вертикално, а под ъгъл.

Предното окачване на 911 GT3 е с двойки напречни носачи на колело, които са със специален аеродинамично оформен профил. Те увеличават притискащите сили върху автомобила, формирани в арката на колелото при високи скорости и подобряват охлаждането на спирачките. Балансът на притискащата сила между предния и задния мост се поддържа дори при спиране от високи скорости. За целта конструкторите на окачването са намалили накланянето (навеждането) на автомобила напред. При новия 911 GT3 те са разположили по-ниско предните сферични шарнирни връзки на долните носачи на предния мост. Тези модификации при 911 GT3 са заимствани директно от актуалния 911 GT3 RS. Porsche 911 GT3 се предлага стандартно със спортни гуми 255/35 ZR 20 (отпред) и 315/30 ZR 21 (отзад). Те са с подобрено сцепление на мокра настилка. Като опция могат да се поръчат пистови гуми с хомологация за движение по пътищата.

Още по-индивидуализиран пакет Touring

Със смяната на модела Porsche дефинира още по-ясно вариантите на 911 GT3. За първи път пакетът Touring ще бъде наличен веднага след представянето на пазара. Обозначението Touring Package е препратка към варианта на оборудване на 911 Carrera RS 2.7 от 1973 година. Пакетът е част от гамата на GT3 от 2017 г. и е още по-отличителен в новия 911 GT3. Това е ясно изразено и с логото “911 GT3 touring” на решетката на задния капак. При 911 GT3 с пакет Touring задното фиксирано крило липсва. По този начин се съхранява класическата със своята елегантност линия на 911. Повдигащ се заден спойлер с ясно отчетлив допълнителен аеродинамичен елемент, известен като Gurney flap (клапан на Гърни) и адаптиран дизайн на оптимизиращите въздушния поток перки на дъното имат грижата за осигуряване на аеродинамичен баланс.

Интериорът предлага висококачествен кожен салон и класическа спортна атмосфера. За първи път като опция се предлага система от задни седалки за 911 GT3 с пакет Touring. Това позволява спортният автомобил да бъде адаптиран още по-индивидуално към желанията на клиента. А те обикновено са насочени към постигане на максимално удоволствие от шофирането по междуградски пътища с много завои. „Именно по извивките на междуградските шосета можете ясно да почувствате, че кормилното управление е по-добре настроено дори отколкото при предшественика“, отбелязва посланикът на марката Porsche Валтер Рьол. „То вдъхва още по-голяма увереност в автомобила, защото реагира по-спокойно от централна позиция без да губи нищо от своята директност. По-късото предавателно отношение също значително подобрява удоволствието от шофирането по междуградски пътища.”

Цялостно олекотяване

Ниското общо тегло на 911 GT3 също допринася за прецизното и директно управление. Новият 911 GT3 е обект на цялостно олекотяване. Новите сребристи алуминиеви джанти намаляват неокаченото тегло с повече от 1,5 кг на всяко колело в сравнение с предишния модел. Като опция се предлагат магнезиеви колела с пакет Weissach или пакет Leichtbau (олекотен). Те сами по себе си спестяват девет килограма. Новата литиево-йонна олекотена акумулаторна батерия е с капацитет 40 Ач. Тя допринася за „атлетичния“ индекс на телесна маса, като намалява теглото с още около четири килограма. По този начин в най-леката си конфигурация новият 911 GT3 тежи само 1420 килограма.

С осем процента по-късо предавателно отношение

Четирилитровият двигател с атмосферно пълнене на новия 911 GT3 е проектиран съобразно настоящите, значително по-строги стандарти за отработили газове и е оборудван с два филтъра за твърди частици и четири каталитични конвертора. Porsche съчетава конфигурацията на тази високоефективна система за контрол на емисиите с възможност за създаване на завладяващ звуков пейзаж. Изключителните динамични показатели на шестцилиндровия боксерен двигател са постигнати чрез серия от мерки за оптимизация. Цилиндровите глави са променени. Разпределителни валове с по-„остри“ гърбици, заимствани от 911 GT3 RS, осигуряват още по-динамично представяне в горния диапазон на оборотите. Освен това се използват индивидуални дроселови клапи за оптимизация на потока и маслени охладители с подобрен капацитет.

Мощността на агрегата от 375 кВт (510 к.с.) е запазена. Това означава, че всеки киловат от обновения високооборотен двигател трябва да задвижва едва 3,8 килограма (2,8 кг/к.с.) в най-леката конфигурация на автомобила. В допълнение към това както 7-степенната трансмисия с два съединителя (PDK), така и 6-степенната механична GT трансмисия са с предавателно число на главното предаване, което е с осем процента по-късо от това на предшественика. И двата варианта за скоростна кутия са налични както за 911 GT3, така и за 911 GT3 с пакет Touring.

Новият 911 GT3 ускорява до 100 км/ч за 3,4 секунди с PDK и достига максимална скорост от 311 км/ч (с механична скоростна кутия: 3,9 сек; 313 км/ч) . „На пистата новият 911 GT3 позволява още по-добър контрол, защото се държи още по-стабилно.  По-добре се справя и при неравности, и при шофиране през бордюри, благодарение на оптимизираната настройка на амортисьорите“, отбелязва посланикът на марката Йорг Бергмайстер. „Системата против накланяне на автомобила напред забележимо намалява „навеждането“ на каросерията при спиране. В резултат на това балансът на автомобила остава значително по-постоянен при всякакви условия.“

Иновативни леки черупкови спортни седалки

За новия 911 GT3 като опция се предлагат нови леки черупкови спортни седалки със сгъваема облегалка. Корпусът им е от CFRP (усилените с въглеродни влакна полимерни композити). Всяка седалка е оборудвана с интегрирана въздушна възглавница за гръдния кош, електрическо регулиране на височината и ръчно надлъжно регулиране. Като опция се предлага с тристепенно отопление. Част от облицовката на опората за глава може да бъде премахната, като по този начин се подобрява ергономичността за повечето водачи, когато носят каска при пилотиране на писта. Функцията за сгъване на облегалката позволява достъп до опционалната система от задни седалки. Тя се предлага за първи път в 911 GT3 с пакет Touring. Като алтернатива можете да поръчате адаптивните спортни седалки Adaptive Sports Seats Plus с 18 вида електрическо регулиране.

Черният двуместен стандартен кокпит в новия 911 GT3 е базиран на дизайна на актуалните версии на 911. За разлика от моделите Carrera обаче 911 GT3 не се стартира с бутон, а с въртящ се превключвател за запалване. Опционално налична защитна клетка при преобръщане демонстрира близостта до моторния спорт. Дигиталният инструментален панел в централната част подпомага водача с ясно структуриран дисплей и концепция за управление. Благодарение на контрастната цветова схема оборотомерът и хронометърът могат да бъдат разчетени моментално. Режимът Track Screen редуцира информацията на дисплеите вляво и вдясно от оборотомера до ключови данни. Те се отнасят за състоянието на гумите, маслото, водата и горивото. Чрез присветване водачът получава сигнал за оптималния момент за превключване на предавка. Ако пилотът желае, дисплеят на оборотомера може да се завърти. Тогава граничната зона на изключване от 9000 об./мин е най-отгоре, на маркировката на 12 часа.

Индивидуални пакети за 911 GT3 и 911 GT3 Touring

Porsche предлага различни пакети оборудване за новия 911 GT3. С пакета Weissach, наличен за първи път, 911 GT3 получава възможности за още по-индивидуално конфигуриране за използване на писти. Стабилизиращата щанга, съединителните щанги и предаващият тягата панел на задния мост са изработени от усилени с въглеродни влакна полимери CFRP. От такъв материал са и покривът, страничните елементи на задното крило, горните облицовки на външните огледала, триъгълните основи на огледалата и аеродинамичните елементи airblades в предната част. Допълнителна кожа и Racetex тапицерия акцентират интериора. За първи път горната част на арматурното табло на 911 GT3 е покрита с Racetex материал против отблясъци. Изработените от CFRP дръжки на вратите и мрежите за съхранение допринасят за общото намаляване на теглото. CFRP предпазна клетка и магнезиеви леки ковани колела се предлагат като опции.

За 911 GT3 с пакет Touring от Porsche предлагат пакет Leichtbau. Тук покривът в цвета на каросерията, стабилизиращата щанга, съединителните щанги и усиленият панел на задния мост са изработени от CFRP. Леките магнезиеви ковани джанти и олекотените панели на вратите също са част от пакета. При комбинация със стандартната 6-степенна спортна GT скоростна кутия се използва скъсеният скоростен лост от 911 S/T. Пред скоростния лост табелка с надпис „Leichtbau” обозначава пакета.

За 911 GT3 със задно крило пакетът Clubsport за писта се предлага без допълнително заплащане. Включва закрепена стабилно с болтове стоманена клетка за безопасност в задната част, шестточкова система от колани за водача и ръчен пожарогасител. За поръчването на този пакет е необходимо автомобилът да се оборудва с леки черупкови спортни седалки.

„Новият 911 GT3 стана още по-вълнуващ и индивидуален. Създадохме множество детайли и включихме много функции, които нашите клиенти желаеха. Това позволява на GT3 да бъде адаптиран още по-конкретно към целта или предпочитанията на водача”, отбелязва Андреас Пройнингер, ръководител на GT Cars.

Само за собственици – хронограф в стила на автомобила

Ексклузивно за собствениците на 911 GT3 и 911 GT3 Touring студиото Porsche Design представя изключително произведение на часовникарското изкуство. То пренася дизайна и динамиката на спортния автомобил на китката. Хронографът 911 GT3 и хронографът 911 GT3 Touring са оборудвани с прецизния, сертифициран от COSC механизъм Porsche Design WERK 01.200, който има функция flyback. Свръхлекият титанов корпус, опционално с покритие от черен титанов карбид, съчетава стилистиката на спортен автомобил с модерното производство на часовници. Дизайнерският циферблат GT3 с жълти акценти и шестоъгълна структура напомня за инструменталния панел на автомобила. Роторът за навиване е базиран върху дизайна на колелата на GT3. Циферблатът се предлага във всички външни цветове на  911 GT3 и 911 GT3 с пакет Touring. Може да се поръча и в цветовете от програмата за цвят по мостра Paint to Sample. Каишката, изработена от оригинални кожа и конци от интериорните материали на Porsche, също е съобразена със съответната конфигурация на автомобила.

Новото Porsche 911 GT3 и новото Porsche 911 GT3 с пакет Touring ще могат да бъдат поръчани от края на годината.