Порше спечели квалификацията за 24-те часа на Льо Ман. Германският производител беше най-бърз в сесията Hyperpole благодарение на прототип №6 и Кевин Естре. Французинът записа обиколка за 3:24.634 мин. Втори на 0.148 сек. остана Алекс Лин с Кадилак №2. Третото място остана за Кадилак №3 и Себастиен Бурде.
Porsche Penske Motorsport WINS the first Hypercar POLE POSITION of a new century at Le Mans!! 🥇🇫🇷#WEC #LeMans24 #ROLEX #Porsche pic.twitter.com/TXgJRGnzU6
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024
24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА). Надпреварата в перлата в короната на WEC, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция
Уикендът в Льо Ман започна още в края на миналата седмица. Тогава се проведоха първите тестове на дългото френско трасе.
В сряда се състояха първите две тренировки на пистата в Льо Ман, както и основната квалификация. Най-добро време даде Дрис Вантор от БМВ М WRT№15. Зад него се наредиха Кадилак, №3, Ферари AF Corse №50, Алпин №36, Кадилак №2, Ферари AF Corse №51, Порше Пенске №6 и Jota Порше №12. Всички тези автомобили си гарантираха участие за Hyperpole. Сесията щеше да се проведе в четвъртък вечер и да определи кой ще потегли от първа позиция в тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман.
Няколко часа преди Хиперпол се проведе третата свободна тренировка. Най-бърз в нея беше Антонио Фуоко с Ферари AF Corse №50. Зад него се наредиха Порше Пенске №6, БМВ М WRT №15, Кадилак №3 и Тойота №7.
Quickest in FP3 for the Hypercar class goes to @FerrariHypercar. 🚀@Anto_Fuoco driving the #50 sets the lap time.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/vyXDW79zoy
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024
Стартът на Hyperpole в Льо Ман беше забавен заради поправяне на една от предпазните мантинели на трасето. Сесията в крайна сметка започна точно на залез слънце. Първото най-добре време записа Бурде. Бившият пилот от F1 се надяваше да запише възможно най-добро време.
Sébastien Bourdais is flying in Hyperpole!
Born in Le Mans, pole in Le Mans? #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/JgUc4IKeQD
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024
Около 7 мин. и 40 сек. преди финала беше развят червен флаг Причината за него беше инцидент на Дрис Вантор. Пилотът на БМВ М WRT се удари в завоя Индианаполис. Инцидентът означаваше край на участието на белгиеца в сесията. Същевременно механиците на Jota продължаваха да поправят прототип №12, който пострада след инцидент във втората тренировка.
#15 BMW Motorsport goes off at Indianapolis.
Session is red flagged with just 7:41 to go.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/DlsLoDh3IC
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024
Сесията беше рестартирана след поне 15-минутно забавяне. Почти всички участници се върнаха на трасето, с изключение на Бурде, който реши да приключи участието си в Hyperpole.
Времето на Бурде остана неподобрено почти до самия край на сесията. В последните секунди Алекс Лин успя да подобри резултата на французина и излезе начело. По всичко изглеждаше, че Кадилак ще окупира първите две места за старта на 24-те часа на Льо Ман. От Порше обаче не бяха казали последната си дума. Кевин Естре записа феноменална обиколка и подобри постижението на Лин. Така той донесе първа стартова позиция за Порше Пенске №6. Германският производител е фаворит за победата в тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман
Kevin Estre on pole for Porsche with #6!!
What a dramatic finish to our Hyperpole session at Le Mans!#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/eRcpMeyJ7w
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024
На втора позиция остана Кадилак №3. Зад него е другият заводски Кадилак №2, следван от Ферари AF Corse №51 и №50. На шестото място остана Алпин №35. Топ 8 допълниха БМВ М WRT №15 и Jota Порше №12. Прототипът на британския отбор не взе участие в Hyperpole.
PORSCHE TAKES POLE AT LE MANS!#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/L9u041JpTw
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024
Първото място в клас LMP2 отиде при Луи Делетра и тима на AO by TF №14. Втори остана Йоб ван Уйтер от IDEC Racing №28. На втората редица в тази категория ще бъдат Панис Рейсинг №65 и Юнайтед Аутоспорт №23. Топ 8 ще допълниха Юнайтед Аутоспорт №22, Cool Racing №37, DRK Engineering №33 и Вектор Спорт №10.
AO BY TF win LMP2 HYPERPOLE at Le Mans!! 💪🦖
#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/TgsxeDW7TF— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024
В клас LMGT3 полпозишъна в 24-те часа на Льо Ман отиде при спечели Брендън Ириб от Инсепшън Рейсинг и автомобил Макларън №70. Второто място завоюва Алекс Малихин от Мантей Порше №92. Зад тях се нареждат JMW Моторспорт Ферари №66, Протон Компетишън Форд №77, Heart Of Racing Астън Мартин №27, D’Station Астън Мартин №777, TF Sport Корвет №82 и Iron Lynx Ламборгини №60.
Inception Racing is your LMGT3 HYPERPOLE winner at Le Mans!! 🏆🙌#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/dffcJ7jAbN
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2024