Начало Други Порше на полпозишън в Льо Ман, Кадилак втори и трети

Порше на полпозишън в Льо Ман, Кадилак втори и трети

111
0
Порше №6 в Льо Ман
снимка, Георги Тодоров

Порше спечели квалификацията за 24-те часа на Льо Ман. Германският производител беше най-бърз в сесията Hyperpole благодарение на прототип №6 и Кевин Естре. Французинът записа обиколка за 3:24.634 мин. Втори на 0.148 сек. остана Алекс Лин с Кадилак №2. Третото място остана за Кадилак №3 и Себастиен Бурде.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА). Надпреварата в перлата в короната на WEC, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция

Уикендът в Льо Ман започна още в края на миналата седмица. Тогава се проведоха първите тестове на дългото френско трасе.

В сряда се състояха първите две тренировки на пистата в Льо Ман, както и основната квалификация. Най-добро време даде Дрис Вантор от БМВ М WRT№15. Зад него се наредиха Кадилак, №3, Ферари AF Corse №50, Алпин №36, Кадилак №2, Ферари AF Corse №51, Порше Пенске №6 и Jota Порше №12. Всички тези автомобили си гарантираха участие за Hyperpole. Сесията щеше да се проведе в четвъртък вечер и да определи кой ще потегли от първа позиция в тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман.

Няколко часа преди Хиперпол се проведе третата свободна тренировка. Най-бърз в нея беше Антонио Фуоко с Ферари AF Corse №50. Зад него се наредиха Порше Пенске №6, БМВ М WRT №15, Кадилак №3 и Тойота №7.

Стартът на Hyperpole в Льо Ман беше забавен заради поправяне на една от предпазните мантинели на трасето. Сесията в крайна сметка започна точно на залез слънце. Първото най-добре време записа Бурде. Бившият пилот от F1 се надяваше да запише възможно най-добро време.

Около 7 мин. и 40 сек. преди финала беше развят червен флаг Причината за него беше инцидент на Дрис Вантор. Пилотът на БМВ М WRT се удари в завоя Индианаполис. Инцидентът означаваше край на участието на белгиеца в сесията. Същевременно механиците на Jota продължаваха да поправят прототип №12, който пострада след инцидент във втората тренировка.

Сесията беше рестартирана след поне 15-минутно забавяне. Почти всички участници се върнаха на трасето, с изключение на Бурде, който реши да приключи участието си в Hyperpole.

Времето на Бурде остана неподобрено почти до самия край на сесията. В последните секунди Алекс Лин успя да подобри резултата на французина и излезе начело. По всичко изглеждаше, че Кадилак ще окупира първите две места за старта на 24-те часа на Льо Ман. От Порше обаче не бяха казали последната си дума. Кевин Естре записа феноменална обиколка и подобри постижението на Лин. Така той донесе първа стартова позиция за Порше Пенске №6. Германският производител е фаворит за победата в тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман

На втора позиция остана Кадилак №3. Зад него е другият заводски Кадилак №2, следван от Ферари AF Corse №51 и №50. На шестото място остана Алпин №35. Топ 8 допълниха БМВ М WRT №15 и Jota Порше №12. Прототипът на британския отбор не взе участие в Hyperpole.

Първото място в клас LMP2 отиде при Луи Делетра и тима на AO by TF №14. Втори остана Йоб ван Уйтер от IDEC Racing №28. На втората редица в тази категория ще бъдат Панис Рейсинг №65 и Юнайтед Аутоспорт №23. Топ 8 ще допълниха Юнайтед Аутоспорт №22, Cool Racing  №37, DRK Engineering №33 и Вектор Спорт №10.

В клас LMGT3 полпозишъна в 24-те часа на Льо Ман отиде при спечели Брендън Ириб от Инсепшън Рейсинг и автомобил Макларън №70. Второто място завоюва Алекс Малихин от Мантей Порше №92. Зад тях се нареждат JMW Моторспорт Ферари №66, Протон Компетишън Форд №77, Heart Of Racing Астън Мартин №27, D’Station Астън Мартин №777, TF Sport Корвет №82 и Iron Lynx Ламборгини №60.