Начало Други Порше редуцира пилотите си в WEC за сезон 2025

Порше редуцира пилотите си в WEC за сезон 2025

29
0
Порше и WEC
снимка, Порше

Порше редуцира пилотите си в WEC за сезон 2025. Германският производител ще използва два, вместо три състезателя в своите заводски прототипи. От Порше си тръгват Андре Лотетер, Фредерик Маковецки и Дейн Камерън.

Порше направи размествания в екипажите си за следващия сезон. Германският производител вече ще разчита на двама пилоти в повечето състезания от световния шампионат за издръжливост

Първият сред освободените пилоти е Андре Лотерер. Германският ветеран е част от семейството на Порше от 2017 г. насам. Преди това той караше за Ауди. Лотерер беше част от предишната заводска програма на Порше в WEC и караше прототипа 919 Хибрид. Освен това германецът беше част и от заводския тим на Порше във Формула Е и записа общо три подиума.

Вторият напускащ състезател е Фредерик Маковецки. Французинът е част от семейството на Порше през последните 10 години. От началото на миналата година Маковецки кара един от заводските прототипи на марката. Преди това той беше част от бившия клас LMGTE Pro и дори спечели 24-те часа на Льо Ман преди две години. Освен това Маковецки има и успехи в 12-те часа на Себринг, Малкия Льо Ман и други състезания.

Последният напускащ пилот на Порше е Дейн Камерън. Американецът представлява марката от Щутгарт от 2023 г. насам. Миналия сезон той беше зад волана на Порше Пенске №5 заедно с Маковецки и Михаел Кристенсен. Този сезон Камерън кара в IMSA заедно с Фелипе Насър и Мат Кембъл. Триото спечели 24-те часа на Дайтона, както и стартът на Уоткинс Глен.

В изявлението се посочва, че договорите на Лотерер и Камерън с Порше изтичат в края на тази година. Не се посочва изрично, че те няма да работят повече за марката. От Порше отказаха да обяснят какъв точно ще бъде статута на двамата през следващата година

„Бих искал да благодаря на Дейн Камерън, Андре Лотерер и Фредерик Маковецки за невероятната им работа през последните три години [откакто 963 започна тестове през януари 2022 г.]“, каза Томас Лауденбах.

„И тримата изиграха значителна роля за това, че успяхме да отпразнуваме големи успехи с Порше963 от двете страни на Атлантическия океан, особено о през втората половина на сезона“, добави директорът на Порше Моторспорт.

Другата седмица Порше ще се включи в последния кръг за сезон 2024 в WEC на пистата в Бахрейн. Германският производител има аванс в класирането при пилоти и конструктори. Надпреварата на трасето в Сахир ще бъде с дължина от 8 часа. При едно добро представяне германците ще си гарантират двата шампионата и ще успеят да прекъсне доминацията на Тойота.

Догодина Порше отново ще разчита на два заводски прототипа в WEC. Първият е с №5 и екипаж Жулиен Андлауер/Михаел Кристен. В някои стартове към тях ще се присъедини Матьо Жамине. Вторият е с №6 и екипаж Кевин Естре/Лорънс Вантор. В избрани състезания към тях ще бъде и Мат Кембъл. Не се изключва марката да пусне трети заводски прототип в 24-те часа на Льо Ман. Тепърва ще стане ясно кои ще са екипажите на клиентските прототипи, управлявани от Протон Компетишън.