Начало Други Потенциалът на Порше 919 Hybrid все още не е напълно разгърнат според...

Потенциалът на Порше 919 Hybrid все още не е напълно разгърнат според Хицингер

92
0
Порше

Техническият шеф на екипа на Порше Моторспорт Александър Хицингер заяви, че потенциалът на 919 Hybrid все още не е напълно разгърнат. Немската марка се върна в надпреварите за издръжливост този сезон и се състезава в WEC (World Endurance Championship), като още в първия старт (6 часа на Силвърстоун) взе подиум.

Порше 919 Hybrid се изправя срещу водещите дуел от години Ауди и Тойота. След първите кръгове представянето на колата бе определено като стабилно, макар и не чак толкова впечатляващо.

Предизвикателството да създадеш автомобил за Льо Ман винаги е означавало да направиш стабилна кола. Ограниченията от новите правила направиха тази задача още по-трудна, но и изключително интересна. Ние нямахме съвършено никакъв опит. Въпреки това избрахме най-смелата концепция за задвижване, тъй като тя има най-добър потенциал за бъдещето. В тестовете аеродинамиката бе модифицирана допълнително, повишихме и издръжливостта. 919 Hybrid е първият ни LMP1 автомобил. Той е бърз, но не целият му потенциал е реализиран. Това е истината – коментира Хицингер.

Автомобилите на Порше са с номера 20 и 14 – те отбелязват годината на завръщането на марката в Льо Ман. Екипажът за №14 е Ромен Дюма/Нийл Джани/Марк Лийб, а за №20 – Тимо Бернхард/Брендън Хартли/Марк Уебър.

Дюма се е състезавал 13 пъти в 24 часа на Льо Ман, като печели през 2010 г. За него надпреварата е дори по-специална, отколкото за останалите му колеги, тъй като е французин.

Спечелих през 2010-та и много бих искал да го повторя заедно с Порше. Гордея се, че съм един от пилотите при завръщането на марката в LMP1 – допълни Дюма.

Джани определи състезанието като „живата моторспорт история”. Той има пет участия и заяви, че да си пилот на Порше в точно този старт е огромна отговорност.

Битката е невероятно напрегната за всички участващи – продължи Лийб, който е карал в 8 издания на 24 часа на Льо Ман. – В LMP1 перспективата е напълно различна спрямо тази в GT категориите. Гледаш по-малко в огледалата, повече наблюдаваш колите пред себе си, които затваряш с обиколка. Радио комуникацията е сериозна, за да се постигне оптимално използване на енергията.

Бернхард също има победа в Льо Ман от 2010 г. Той участва в проекта за завръщането на Порше на най-високо ниво от самото начало, като освен това пръв изкара началния вариант на автомобила на писта.

След това продължихме с тестовете и развойната работа. През цялото време се трудихме с една цел и нямам думи да обясня колко готови сме за предизвикателството. В надпреварата в някакъв момент намираш много специален ритъм. Особено през нощта, когато всичко става още по-бързо, когато може да превали или просто да преръси дъжд… Неописуемо е, истинска магия – каза още Тимо.

За Хартли това ще е трето участие в състезанието и най-неопитен всъщност се оказва Марк Уебър. Пилотът е част от екипа на Мерцедес през 1998 и 1999 г. (когато не кара в състезанието), но случващото се сега е съвсем различно:

Връщането в Льо Ман е много емоционално специално за мен. Льо Ман е истинското изпитание за човек и машина, невероятно дълго денонощие, променливи условия и преди всичко работа в екип. Искам, разбира се, да си тръгна с по-хубави от последните ми спомени, но това не би трябвало да е особено трудно. И желанието ми е, естествено, в някакъв момент да спечеля. Имаме бърза кола с фантастични технологии. Нямам търпение да карам през нощта. Екипът е много млад, но се сприятелихме бързо. Един добър резултат през първия ни сезон ще е огромно постижение за целия бранд.