През последно време инцидентите колело в колело рязко се увеличиха. Не един или два пъти пилотите са се оплаквали, че техните опоненти се намират в мъртви точки на огледаталата им. Редно ли е ли FiA да предприеме мерки, огледалата да имат ясно фиксирана позиция на кокпита в непосредствена близост (успоредна) до пилона на хало, както например са позиционирани огледалата във Indycar? До каква степен силно изнесените на страни огледала влошават видимоста на пилотите? Не трябва ли да се лимитира максимално интерпретиране на правилата в тази зона, с цел да се подобри видимостта на пилотите и така да се направи стъпка за подобряване на сигурността?! Помня, че имаше един период в който силно изнесените на страни огледала бяха забранени. Интересно ми е да коментирате как точно се върнаха обратно, както и каква пролука в правилата намериха отборите, за да ги ползват като аеродинамично решение. С оглед на зловещия инцидент, който претърпя Жу при който ролбара на автомобила беше строшен, дали FiA ще предприеме мерки всички отбори да ползват ролбар от титаниева структура с единна триъгълна форма подобно на Indycar. До колкото помня във на форуми като F1 Technical се предполога (спекулира), че причината за счупването на ролбара на Жу, е заради неговата форма, както и това че е изработен от 3D принтиран алуминий, и закрепен на кокпита посредством специални лепила…
Въпрос на Ниокола Николов
#ClubS1 #askTenchev #Formula1 #formulaone #f1