Начало Moto News Пред Moto Expo 2025: Четири премиери от Ducati

Пред Moto Expo 2025: Четири премиери от Ducati

Ducati Multistrada V4

На изложението Moto Expo 2025 ще видим за първи път в България четири изключителни мотоциклета от Борго Панигале. Става дума за съвършено новите Multistrada V4, Streetfighter V4, Multistrada V2 и Panigale V2. Машините за моделната 2025 г. бяха показани за първи път пред света в края на миналата година – през ноември и декември. 

Моделите от Болоня ще дебютират у нас на Moto Expo 2025. Изложението ще се състои от 11 до 14 април 2025 г. в зала „Арена 8888 София”. Негов организатор е Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Тя работи съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор „Експо Тим” ООД.

Ducati отчетоха 2024 г. като най-успешната година в историята на марката – и като продажби по света, и като спортни успехи. В MotoGP бяха подобрени куп рекорди, включително 19 победи от 20 Гран при състезания. В 17 от тях машините на марката са първи и втори, 53 са били на подиума и др. За първи път в историята си Ducati пусна и кросов мотоциклет.

Официалните вносители на марката за България – Овърдрайв АД, също мотат да се похвалят със сериозен ръст в продажбите. Но сега наистина са горди, че на щанда с площ 198 кв. м, ще има премиери на четири от най-новите машини от Борго Панигале. Естествено, ще присъстват и вече познати модели. Освен това  Овърдрайв АД са представители на офроуд марката Beta. Така ще видим и интересни „кални“ мотори за мотокрос, ендуро и триал.

Ducati Multistrada V4

Новата Multistrada V4 е за тези, които обичат да пътуват с голям комфорт по всякакъв тип път. И същевременно да се наслаждават на спортния дух, който винаги е характеризирал мотоциклетите от Борго Панигале.

Комфортът за пътника и новите електронни системи правят Multistrada V4 по-безопасна и с много повече динамика при всякакви пътни условия. Новото устройство за автоматично спускане разширява сферата на приложение. При спортно каране Multistrada V4 е по-прецизна и вълнуваща благодарение на оптимизираното шаси. Двигателят V4 Granturismo във версия Euro 5+ е с разширено деактивиране и мощност 170 к.с. Моторът се отличава с висока надеждност и ниски експлоатационни разходи. Удълженото деактивиране намалява потреблението с 6%, увеличавайки автономността и удоволствието от пътуването.

За 2025 г. Multistrada V4 е с нов стил. Преработен отпред, мотоциклетът има по-агресивни пропорции, неговата линия ясно изразява динамика и спортен дух. Двойният преден фар поема важно стилистично присъствие, както при 916 и 1098. Новият шумозаглушител има по-остра форма и още по-отличителен звук, помагайки да се подчертае спортната ДНК на Ducati в новата Multistrada.

С новата функция DVO (Ducati Vehicle Observer) Multistrada V4 става още по-безопасна и по-ефективна. Електронното управление действа с по-голяма прецизност. Функцията оценява силите, действащи върху мотоциклета, и натоварванията, които той може да понесе при различни условия на каране. Ducati Vehicle Observer, разработен от Ducati Corse в MotoGP, усъвършенства стратегиите на ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC) и Ducati Traction Control (DTC). Системата Ducati Vehicle Observer присъства и в четирите премиерни модела.

Ducati Streetfighter V4

Streetfighter V4 е мотор, роден от прилагането на Fight Formula върху новия Panigale V4 – седмото, революционно поколение супербайкове Ducati. По отношение на динамиката моторът измества напред всички еталони на категорията. В същото време машината подобрява комфорта на водача и удоволствието при ездата.

Новият Streetfighter V4 е най-красивият, най-бързият и най-сложният супербайк на Ducati: лишен от обтекатели, с високо и широко кормило, тегло от 189 кг, двигател Desmosedici Stradale с мощност 214 к.с., бипланови крила и електронен пакет, който е уникален в света.

За първи път Ducati избра да прехвърли технологията и мощността на Panigale V4 на гол мотоциклет, без да пести нищо. Така създаде машина, съчетаваща най-доброто от двата свята. Управление на писта като на суперспортен мотоциклет и удоволствие на пътя като от истински гол мотор. Неговото впечатляващо съотношение мощност/тегло от 1,13 к.с./кг е получено от по-лек и по-мощен двигател (+6 к.с.), хомологиран с Euro5+. Той е комбиниран с електроника и разработки на шасито като DVO, окачване Öhlins Smart EC3.0 и нова Race eCBS спирачна система. Те правят Streetfighter V4 още по-ефикасен на пистата.

Ducati Multistrada V2

На Intermot, търговското изложение за мотоциклети в Кьолн, Ducati представи новата Multistrada V2. Кросоувърът от среден размер е предназначен за любителите на двуцилиндровия двигател. За моделната 2025 година той значително се подобрява по отношение на лекота, управление и комфорт на езда. Машината е  преработена около новия двуцилиндров V2 двигател, като става още по-достъпна и в същото време забавна за каране.

Проектирана в търсене на максимална лекота и фокусирана върху монококовата рамка и новия двигател Ducati V2, новата Multistrada V2 тежи с цели 18 кг по-малко от предишния модел. Нейните 199 кг в работно състояние без гориво представляват най-ниското тегло в категорията. От това се възползват управлението и маневрите от място и при ниска скорост – дори когато мотоциклетът е напълно натоварен.

За 2025 г. Multistrada V2 е оборудвана с новия двигател Ducati V2, 90° V-twin, 890 куб. см, с IVT променлива синхронизация на всмукателния клапан и разпределение с обратно изтегляне на клапана със спирална пружина. Този нов двигател е изключително компактен и лек, тежи само 54,9 кг. Той има важен принос за намаляването на теглото на мотоциклета. В тази конфигурация моторът осигурява 115 к.с. при 10 750 об./мин и 92 Нм въртящ момент при 8250 об./мин.

Ducati Panigale V2

Panigale V2 бележи епохален преход в историята на двуцилиндровите спортни мотоциклети от Борго Панигале. За първи път проектирането е започнало от празен лист хартия, а не просто възприемайки двигател с намален работен обем. Това е байк, който продължава традицията на емблематични модели, като 748, 848 и 959. Той поддържа спортното усещане, но добавя лекота на езда и удоволствие на пътя.

Новият двуцилиндров Panigale е напълно преработен. С новия Ducati 90° V2 двигател и монококовата рамка, тежаща само 4 кг, той става най-лекият Panigale досега. Мотоциклетът е с 15 кг по-лек от предишния модел във версия V2 S.

Лекота, интуитивност, намалено физическо и психическо усилие, щедра крива на подаване на мощност при ниски обороти със спортно разширение при високи обороти, стил и техническо оборудване, достойни за истинско Ducati. Такива са основните характеристики на новия Panigale V2.

Работно време на Moto Expo 2025
11-13 април 2025 от 10:00 до 19:30 часа
14 април 2025 от 10:00 до 15:00 часа

Билети онлайн с отстъпка до 1 април 2025 г. през платформите на
EVENTIM.BG
BILET.BG
KUPIBILETI.BG