Начало Moto News Пред Moto Expo 2025: Премиери от BMW, Indian и Royal Enfield

Пред Moto Expo 2025: Премиери от BMW, Indian и Royal Enfield

Indian 101 Scout

На мотоциклетното изложение ще присъстват три легендарни марки от три континента. Това се европейският колос BMW Motorrad, американската легенда Indian и индийският производител, носещ прочутата марка Royal Enfield.

От 11 до 14 април 2025 г. в зала „Арена 8888 София“ ще се състои традиционното изложение Moto Expo 2025. Негов организатор е Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Тя работи съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор „Експо Тим“ ООД.

Очаквани новости от BMW Motorrad

Баварската марка винаги е представяла изобилие от нови модели на българското изложение. На щанда ѝ с площ 201 кв.м тази година ще има пет премиерни модела – гордост за производителя от Мюнхен. Освен това в зала „Арена 8888 София“ ще видим още 11 модела, познати на българските фенове.

R 1300 GS Adventure

Със сигурност появата на новия BMW R 1300 GS Adventure ще привлече вниманието на посетителите. Големият GS предлага несравним комфорт, перфектна ергономия и отлична защита от вятър и атмосферни влияния. За първи път тези характеристики са съчетани така хармонично с прецизно управление, изключителен комфорт на окачването и плавно движение. Целта на модела е да се превърне в еталон за големите приключенски мотоциклети. Мощността му е 145 к.с. (107 кВт) при 7750 об./мин., а максималният въртящ момент – 149 Нм при 6500 об./мин. Това прави боксерния му двигател най-мощният, произвеждан някога от BMW в серийно изпълнение.

Опционалният Automated Shift Assistant (ASA) позволява автоматично управление на съединителя и ръчни или автоматизирани смени на предавките. Това осигурява по-голямо удобство и плавност при каране. BMW R 1300 GS Adventure е създаден за дълги пътешествия на две колела. С изцяло обновен дизайн и усъвършенствани възможности, този модел предлага още повече комфорт, издръжливост и мощност върху всякакви терени.

S 1000 RR

Супербайкът BMW S 1000 RR е още по-бърз на пистата и с още по-богато серийно оборудване. Моделът разполага с 999-кубиков редови четирицилиндров двигател. Агрегатът генерира 205 конски сили при 13 000 об./мин. и максимален въртящ момент от 113 Нм при 11 000 об./мин. Мотоциклетът е сред най-мощните на изложението.

S 1000 RR – съкратено Double-R, e значително оптимизиран, особено за каране на писа. Късата М газ прави двигателя още по-отзивчив, новите спойлери в предната част увеличават стабилността, а новият преден калник с интегрирани въздуховоди за охлаждане на спирачките подобрява тяхната ефективност. Нови са и страничните панели с още по-агресивен дизайн.

S 1000 R

BMW S 1000 R е с увеличена мощност и обогатено серийно оборудване. Хипер нейкидът S 1000 R – съкратено Single-R, вече развива 170 к.с. при 11 000 об./мин. Четирицилиндровият 999-кубиков редови двигател достига максимален въртящ момент от 114 Нм. По-късото крайно предавателно отношение намалява времето за ускорение, а стандартната система Shift Assistant Pro прави превключванията на скоростите по-гладки. Single-R е и с ново лице – отпред са инсталирани „двупоточни“ LED светлини, които следват стила на тези при RR.

R 12 S

Новото BMW R 12 S е модерен поклон към легендарния R 90 S. С представянето на R 12 S производителят BMW Motorrad разширява своята Heritage гама, отдавайки почит на емблематичния R 90 S. През 1973 г. този мотоциклет не само задава нови стандарти за динамика с 67 к.с. и максимална скорост от 200 км/ч, но и оставя трайна следа в спортната история на BMW Motorrad.

Моделът сега е оборудван с 1170-кубиков двуцилиндров боксерен двигател с въздушно охлаждане. Агрегатът генерира 109 конски сили при 7000 об./мин и максимален въртящ момент от 115 Нм при 6500 об./мин.

R 12 S предлага три режима на каране – Rain, Road и Dynamic. Те позволяват поведението на мотоциклета да се адаптира според предпочитанията на водача и условията на пътя. ​Този модел комбинира класическата конструкция на боксерния двигател с модерни технологии, предоставяйки динамично и комфортно изживяване при каране.

BMW C 400 X

C 400 X e идеалното решение за тези, които търсят в една машина съчетание от стил, функционалност и модерни технологии. Мотоциклетът е създаден да отговори на предизвикателствата на съвременната градска мобилност.​

Едноцилиндровият четиритактов двигател с водно охлаждане на C 400 X има работен обем от 350 куб. см. Той генерира 34 конски сили при 7500 об./мин и въртящ момент от 35 Нм при 5750 об./мин. Това осигурява отлична динамика и лесно ускоряване, което прави скутера подходящ за бързо придвижване в натовареното градско движение. Моделът предлага впечатляваща управляемост и стабилност благодарение на прецизно настроеното окачване и ниския център на тежестта. Той е подходящ както за градски условия, така и за извънградски пътувания, защото доставя удоволствие от карането при всякакви обстоятелства.

Модели на Indian Motorcycle

Представител на Indian и Royal Enfield  e  компанията ASP Group East. Тя за първи път участва на българското изложение и е с един от най-големите щандове – 243 кв. м. Досега двете марки са присъствали на Moto Expo поотделно. Сега те са обединени „под един покрив“.

Indian ще представи две премиери от моделната гама за 2025 г. и общо шест модела. Премиерите са Sport Chief RT и Scout Sixty Bobber. Другите мотоциклети са вече познатите 101 Scout, Scout Bobber Limited, Super Scout и Super Chief.

Sport Chief RT

Състезателната серия King of the Bobbers (KOTB) на MotoAmerica предизвика революция. Тя показа на круизърите, че скоростта не е само за спортни мотоциклети. В духа на тази тенденция Indian Sport Chief RT за 2025 г. възприема концепцията на круизъра, като добавя спортни качества. Същевременно машината запазва основния си характер.

Indian Sport Chief RT се задвижва от мощния двигател Thunderstroke 116. Той е V-twin с обем 1890 куб. см и има въртящ момент от 156 Нм при само 3300 об./мин. Машината предлага три режима на каране – Sport, Standard и Tour; окачването е модернизирано. Обърнатата KYB вилка е по-лека от стандартната. Задната част получава чифт Performance Adjustable Piggyback Rear Shocks от Fox с възможност за персонализиране. Ходът на задните колела е удължен до 9,9 см, което дава на Indian Sport Chief RT по-голям клиренс в завоите – задължително за спортно каране. По-дългият ход повдига височината на седалката до все още управляемите 69,6 см.

Scout Sixty Bobber

Indian Scout е крайъгълен камък на семейството на Indian Motorcycle и най-успешната му платформа. С представянето на изцяло новия 2025 Indian Scout и двигателя SpeedPlus по-рано тази година бяха положени основите за повторно лансиране на Scout Sixty в международен план. Моторът отсъстваше на много пазари поради по-строгите разпоредби за емисиите. Привлечени от емблематичния дизайн, над 90% от купувачите на Scout са нови за марката. Те оценяват също лекото и пъргаво управление, както и ниската височина на седалката – 654 мм. Новият Scout Sixty предлага на сравнително достъпна цена своя вечен американски стил и легендарна комбинация от баланс и контрол.

Двигателят е V-twin под 60 градуса, 4 клапана на цилиндър и обем от 999 куб. см. Той е с мощност 85 к.с. и максимален въртящ момент от 88 Нм при 6500 об./мин.

Премиери на Royal Enfield

Royal Enfield също ще представят две премиери: Bear 650 и Classic 650. Освен това индийският производител на легендарната марка ще покаже популярните и най-продавани Himalayan 450. На щанда ще видим също Guerilla 450, Meteor 350, Bullet 350, Super Meteor 650 и Shotgun 650.

Bear 650

Името на новия модел на Royal Enfield за 2025 г. идва от Big Bear Run, брутално калифорнийско състезание в пустинята. През 1960 г. то е спечелено от 16-годишния „Бързия Еди“ Мълдър с 500-кубиков Royal Enfield Fury.

Скрамблерът е с познат двигател – популярния, икономичен и удобен за ездача 650-кубиков редови двуцилиндров агрегат с 8 клапана SOHC. Мощността му е 47 к.с. при 7150 об./мин и максимален въртящ момент 57 Нм при 5120 об./мин.

Bear 650 е вдъхновен от Interceptor 650. Доброто му поведение на пътя не е пожертвано заради по-офроуд външния му вид благодарение на хълбоците отстрани. Окачването е  актуализирано и има 10 мм повече пътен просвет.

Classic 650

Royal Enfield представи обичания и очакван с нетърпение модел Classic 650 през 2024 г. на мотоциклетното изложение EICMA в Милано. Магнумът в конюшнята на Royal Enfield, новият Classic 650, е версия със супер размер на емблематичния силует на Classic машините от миналото. Моторът остава верен на генетичните черти на семейството Classic и е негов представител в най-чиста форма.

Classic не само е в основата на няколко модела мотоциклети на марката. Той е машина с безупречно родословие, вечна елегантност, чар на Стария свят и отличителен, непоклатим характер. Със своята индивидуална изработка Classic представя автентичната култура на класическия мотоциклетен дизайн, естетика и инженерство. Новият Classic 650 се задвижва от всепризнатия двигател 650 Twin на Royal Enfield, което води до бързо и грациозно возене. Моторът е с внушителен вид, но удобен за каране.

Работно време на Moto Expo 2025
11-13 април 2025 от 10:00 до 19:30 часа
14 април 2025 от 10:00 до 15:00 часа