Начало Автомобилни новини Представиха Audi Q5 и SQ5

Представиха Audi Q5 и SQ5

629
0
Audi Q5 и SQ5

В началото на 2025 г. Audi ще започне продажбите на третото поколение на Q5 и SQ5. За него се твърди, че ще е последното, предлагано с двигатели с вътрешно горене. SUV моделът ще бъде пуснат на пазара с бензинови и дизелови мотори с мек хибрид.

Третото поколение на модела е малко по-ъгловато от предишното и има малко по-големи размери. Новият дизайнерски подход е особено очевиден в дългия и плосък капак на двигателя, който придава на автомобила по-голяма визуална дължина. Надвесите са по-големи от преди.

Дизайнерите на базираната в Инголщат компания са преработили и предната част. Интелигентните фарове се стесняват към центъра и са разположени ниско. Решетката, която се простира далеч надолу в предната престилка, сега е по-изправена срещу въздушния поток. Долната част на престилката също е променена; там са разположени сензорите за асистентите за шофиране. Вниманието привличат елементите на радиаторната решетка с вид на пчелна пита.

Версията Sportback ще се появи по-късно

Audi Q5 Sportback все още не е представен официално. Ако съдим по снимките на маскирани прототипи, той ще е оформен като класическо SUV купе. От втората колона покривът се спуска плавно към задната част. Тук може да се види и спойлер на ръба на покрива. Светлините имат същия вид като при SUV модела; те изглеждат свързани помежду си.

Интериор и инфотейнмънт

В интериора на модела с четири врати пътниците и багажът могат да се радват на повече пространство. Нова практична функция е надлъжно регулиращата се задна седалка, чиято облегалка може да се накланя. Максималният обем на багажника е 1473 литра.

В арматурното табло на Q5 вниманието привлича свободно стоящият панорамен дисплей. Той обединява 11,9-инчовия Virtual Cockpit и централния 14,5-инчов сензорен екран. По желание се предлагат конфигурируем head-up дисплей и допълнителен 10,9-инчов екран от страната на пътника. Техническата основа за взаимодействие на всички функции на инфотейнмънт системите се осигурява от новата архитектура на електрониката E³ 1.2 в комбинация с операционната система Android Automotive OS. Актуализациите по въздуха поддържат системите винаги в крак с времето.

Двигатели с вътрешно горене

Подобно на новото Audi A5, най-продаваният SUV на марката е базиран на платформата PPC (Premium Platform Combustion) за надлъжно монтирани двигатели с вътрешно горене. Базова версия е Audi Q5 2.0 TFSI с 204 к.с. и максимален въртящ момент 340 нютонметра. Обикновено мощността се предава към предните колела; като опция се предлага двойно предаване. Дизеловият вариант 2.0 TDI също отдава 204 к.с., но има малко по-висок въртящ момент (400 нютонметра) и серийно задвижване quattro. Върховият модел SQ5 с трилитров бензинов V6 турбодвигател, 367 к.с. и максимален въртящ момент 550 нютонметра се предлага още от пускането на пазара. За предаването на мощността отговаря седемстепенната трансмисия с два съединителя S-Tronic.

Технология мек хибрид

Всички споменати варианти на задвижване са с технология за мек хибрид MHEV Plus. Електрическият генератор в силовия тракт (TSG), който се захранва с енергия чрез 48-волтовата бордова електрическа система и литиево-йонна батерия с капацитет 1,7 киловатчаса, генерира допълнително до 18 кВт (24 к.с.) и максимум 230 нютонметра. TSG предлага допълнителни възможности за задвижване в сравнение с ремъчния стартер-генератор (RSG). Последният също е налице и по същество функционира като генератор за зареждане на акумулатора. TSG може не само да повишава мощността, да „плува“ и да рекуперира, но и да маневрира и паркира чисто електрически.

В бъдеще ще последват и други варианти на задвижване с комбинация от двигател с вътрешно горене и мек хибрид. Plug-in версията също ще се появи на по-късен етап от моделния цикъл. Тя би трябвало да позволява електрически пробег от около 100 км благодарение на по-голямата батерия. Чисто електрическата версия на Q5 се предлага на клиентите от известно време като Q6 E-Tron.  Моделът е изграден върху електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE) и е сроден с електрическото Porsche Macan.

 

Динамика на пътя

В новия Q5 конструкторите на Audi разчитат на окачване със стоманени пружини. То е комбинирано със системата за пасивно амортизиране FSD (Frequency Selective Damping). Срещу допълнително заплащане производителят монтира пневматично окачване с адаптивен контрол на амортисьорите. То позволява индивидуална фина настройка чрез режимите на шофиране. Целта му е да предложи по-широк от преди диапазон между комфортно и спортно движение. Особено спортните натури могат да поръчат и за стандартния Q5 класическото спортно окачване, което се монтира серийно в SQ5.

Пазарна премиера

Audi произвежда новото поколение Q5 и в завода в Сан Хосе Чиапа в Мексико; оттук може да се осъществи лесна логистика до основния пазар в САЩ. SUV моделът ще може да се поръчва в Европа по-късно през есента. Първите нови Q5 ще се появят при дилърите през първото тримесечие на 2025 г.

Само за китайския пазар Audi предлага Q5 E-Tron, – SUV модел, базиран на модулната електрическа платформа МЕВ. Седемместният автомобил се произвежда ексклузивно за Китай с партньорите на VW и е ориентиран към VW ID.6.