Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Предупредителен знак ли е поведението на Верстапен в Унгария? Макс: RB20 не...

Предупредителен знак ли е поведението на Верстапен в Унгария? Макс: RB20 не е достатъчно силен. Не всички в тима го схващат

13170
0
Макс Верстапен, Люис Хамилтън
Макс Верстапен и Люис Хамилтън; снимка: Спас Генев

Уикендът за Гран при на Унгария бе разочароващ за Макс Верстапен, който не скри яда си от ситуацията. Тимът на Ред Бул имаше сериозни подобрения за RB20 на пистата Хунгароринг, но остана зад съперниците от Макларън и в квалификацията, и в надпреварата.

В събота на Хунгароринг Верстапен се класира трети и след квалификацията реакцията му бе: „Наистина съм разочарован, защото всичко просто не е достатъчно добро.“

„В самата ми обиколка не мисля, че имаше нещо сбъркано, но автомобилът не е достатъчно силен. Твърде чувствителен е и също така прекалено бавен. Още в петък бях на мнение, че ситуацията не е оптимална. Мисля, че не всички (в отбора) схващат ситуацията. Може би не всички са на една и съща вълна“, продължи Верстапен

„Те знаят, че аз не си търся извинения. Винаги съм реалист. Но може би някои хора трябва да се събудят леко. Не всичко е толкова зле, но трябва да сме по-добри, ако искаме да ставаме световни шампиони. Новостите работят, но според мен не донесоха напредъка, който искахме. Макларън-ите са като куршуми, ние трудно постигаме добър баланс. Трябва да карам повече на лимита в сравнение с миналата година“, каза още нидерландецът.

В състезанието дискусията по радиото между Верстапен и състезателния му инженер Джанпиеро Ламбиазе постепенно се изостряше. Накрая се стигна до момент след удара между пилота на Ред Бул и Люис Хамилтън, в който Ламбиазе заяви на Макс, че няма да се разправя с други отбори и че поведението му е детинско. След финала Верстапен бе попитан дали планира да се извини на екипа си за гневните реплики по радиото.

„Не мисля, че трябва да се извинявам“, отговори Верстапен

„Просто трябва да вършим по-добра работа. Не знам защо хората си мислят, че не можеш да си излееш чувствата по радиото. Това е спорт, нали? Ако на някого не му харесва, си остава вкъщи. И аз получих тъпи коментари по радиото. Вместо да опитат да говорят с мен и всъщност да признаят, че ситуацията далеч не е идеална… Това как да ме успокои? Накрая и те тръгват срещу мен. Това беше последната капка.“

„Разбира се, че не съм щастлив. В ден, когато очевидно ти липсва скорост в сравнение с Макларън, се надяваш да се получат нещата със стратегията. Ясно е, че не стана. Първият пит, прескочиха ни – не е идеална ситуация, но понякога просто те хващат и това е. После обаче пак ме оставиха на пистата, където всъщност веднага се озовах в трафик с изостанали болиди. В ден, когато явно нямаш най-бързия болид се опитваш да се възползваш от пресичаща стратегия… Не може да разчиташ на мъничко предимство в скоростта. Може би миналата година, когато автомобилът бе доста по-бърз от всички останали… Но в настоящата ни позиция според мен вече не можем да си го позволим.“

„Това, разбира се, ме разочарова, защото искам нещата да се получават по-добре. Аз съм реалист. Нямаше да успеем да бием Макларън-ите, но третото място бе напълно достижимо, ако само отборът се бе справил малко по-добре. Трябва да работим по въпроса. Няма как следващия уикенд да има нови неща по колата, така че да, проблем е.“

„Необходимо е да анализираме как да постигнем подобрение с цялостния пакет. Това обаче не се постига лесно. Да видим какво ще се получи в следващия старт, но точно в момента мисля, че изоставаме и като състезателно, и като квалификационно темпо“, каза още Верстапен

Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер посочи, че разбирал нуждата на Верстапен да „изпусне малко пара по радиото“.

„Ако разгледаме състезанието отново, то делтата за изпреварване между нови и стари гуми може би не бе толкова голяма, колкото си мислехме. Това, че Люис [Хамилтън] ни прескочи ни изкара в мръсен въздушен поток. Не успяхме да го преодолеем достатъчно бързо, за да гоним Макларън-ите, които бяха изключително бързи. Много неща трябва да прегледаме“, коментира Хорнер.

„Ясно е, че Макс вижда как се развиват нещата. Надпреварата бе сложна. Нямахме достатъчно скорост, за да изпреварваме бързо съперници. Очевидно е, че бе ядосан. Той по принцип изразява емоции по радиотото, както всички добре знаем. В случая си изливаше яда“, допълни ръководителят на Ред Бул в Гран при.

Всичко казано от Макс Верстапен обаче неминуемо води до подновяване на приказките дали ще остане в Ред Бул. Баща му Йос подхранва слуховете с на практика всяка своя публична изява. В Австрия например бившият пилот от Формула 1 се съгласи да даде телевизионно интервю единствено ако то бъде снимано пред моторхоума на Мерцедес. Онлайн се шегуваха, че Тото Волф едва ли не наредил на хората си да спират на мястото на Макс, за да отиде пилотът при него да си иска паркомястото и така най-накрая да говори с него. (На клипчето всъщност се вижда един от шатълите, които превозват хората от отборите, представителите на медиите и всички останали, спиращи на обозначените за тях места на съответните паркинги – б.а.)

Междувременно в навечерието на уикенда в Унгария Хелмут Марко заяви, че всички приказки за евентуално преминаване на Верстапен в Мерцедес са само спекулации. Австриецът обаче каза и нещо друго:

„В договора на Макс има клаузи, които дават възможност – ако определени неща се случат – да напусне отбора когато поиска.“

На самата писта Хунгароринг Марко каза, че неговият договор с Ред Бул е бил променен, но не уточни как. Това нямало пряко влияние върху Верстапен според 81-годишния съветник на Ред Бул в F1, който същевременно коментира по адрес на Серхио Перес, че договорите при определени обстоятелства на практика не важат.