Катастрофите на Ланс Строл (Астън Мартин) и Макс Верстапен (Ред Бул) по време на Гран при на Азербайджан си приличаха – причината бе спукана задна лява гума, вследствие на което двамата се блъснаха в бариерите на пистата в Баку. При първия инцидент обаче бе пусната кола за сигурност, а при втория състезанието бе прекъснато. Ударът на Верстапен се случи в 46-ата обиколка. Сейфти карът поведе колоната (според Шарл Льоклер пускането му се забави твърде много), пилотите преминаха през питлейна за 47-ия тур. В края на 48-ия състезанието бе спряно, колите останаха в алеята. Прекъсването продължи около половин час и след това надпреварата бе подновена за финалните две обиколки. Рейс директорът Майкъл Маси обясни разликата в реакциите при инцидентите на Строл и Верстапен.
View this post on Instagram
„В средата на състезанието имаше повече от достатъчно време и пространство в дясната част на пистата и бяхме уверени, че трасето ще бъде изчистено достатъчно бързо. (При втория инцидент) разгледахме ситуацията и не бяхме категорично убедени, че при това количество отломки правата може да бъде почистена навреме. Затова помислих, че при тези обстоятелства в интерес на спорта е да спрем и рестартираме състезанието.“
„Честно казано, мислех и за окончателно спиране“, продължи Маси. „Ние комуникираме с всички (тийм мениджърът на Ред Бул Джонатан Уитли обсъждаше възможността за червен флаг с рейс директор, от Макларън се опитаха да докладват Юки Цунода за това, че не е намалил достатъчно – б.р.). Но при оставащия брой обиколки, предприетите действия за прибиране на колата и толкова много отломки на правата прецених, че най-добрата опция е състезанието да бъде спряно, всичко да се изчисти и след това да се рестартира. Имаше опция да дадем край, но нямаше причина да не подновяваме надпреварата.“
View this post on Instagram