Появата на мехури на предна лява гума не са дали възможност на Макс Верстапен да атакува Люис Хамилтън в последните обиколки от Гран при на Япония. Това разкри спортният директор на Ред Бул Кристиан Хорнер.
Холандецът настигна лидера в шампионата в самия край, но нямаше възможност да го изпревари и завърши втори. По думите на Хорнер, Макс е бил инструктиран да запази разликата спрямо Хамилтън, за да не се усложни проблема с предната гума.
„Контролирахме темпото на Макс от обиколка 35-36, тъй като се появиха мехури по вътрешната част на гумата, които ставаха все по-големи, разясни Хорнер. – Затова помолихме Макс да бъде на 3 сек зад Люис, да не влиза в мръсната струя на болида му и да не повреди още повече гумата. Той лесно успяваше да го направи.
Към края на състезанието след виртуалната кола за сигурност той попита дали може да атакува. Разрешихме му и той изведнъж бе зад скоростната кутия на Люис. Липсваше му късмет, тъй като трябваше да мине през Алонсо и Маса, които водеха своя битка. Ако имаше още една чиста обиколка пред себе си без трафик, Макс със сигурност щеше да опита атака.“
Хорнер обясни още, че Верстапен е имал проблеми с голямото износване на гумите суперсофт в първата част от състезанието, като в тима са се притеснявали да не се стигне до спукване на гума с комплекта софт, тъй като серията обиколки с него е трябвало да бъде с 25% по-дълга.