От тима на Ферари подозират, че повредата, която извади Кими Райконен от Гран при на Европа, може да е причинена от същия проблем, извадил и Фелипе Маса в Унгария.
Първоначалният анализ на двигателя Ферари 056, гръмнал във Валенсия, е потвърдил, че е проблем с буталата – същата причина за злощастното отпадане на Маса на Хунгароринг.
В момента текат и допълнителни инспекции във фабриката в Маранело, за да се разбере причината, както и дали в основата на това е същата партида детайли от Унгария. Според официално съобщение на Ферари в Маранело са били наясно със ситуацията с двигателя на Райконен още след повредата на Маса.
„Инженерите са били наясно с потенциалния риск с двигателя 056 в колата на Кими. Това бе второ състезание за агрегата, а буталата бяха от същата партида, ползвана и за двигателя на Фелипе.”
„При смяна на двигателя на Кими той щеше да стартира от доста по-задна позиция, а изпреварванията изглеждаха почти невъзможни. Това доказва, че не е достатъчно Формула 1 да акостира на улично трасе с фантастично разположение, за да има зрелищна надпревара.”
Райконен вече използва своя „жокер”, според който има право на една смяна на двигател през сезона, без да бъде санкциониран. Това стана на Силвърстоун, след като в надпреварата във Франция се появиха проблемите със системата за отходни газове.