Официалните дилъри на General Motors отчетоха общо 223 932 продажби на територията на Съединените щати през месец декември, което за четирите автомобилни марки на компанията представлява повишение с 16 процента в сравнение със същия месец на предходната година. Повишението се дължи на солидни нива на продажбите на дребно, отбелязали на свой ред скок в размер на 27 процента в сравнение с резултатите през силния месец декември преди една година. В рамките на календарната година общото число на продажбите на четирите марки на GM отбелязва повишение от 21 процента, достигайки 2 202 927 екземпляра, докато продажбите на дребно бележат покачване с 16 процента на годишна база. През 2010 година четирите автомобилни марки на GM са реализирали общо 118 435 автомобила повече, отколкото през 2009 година успяха да продадат тогавашните осем марки на компанията, като това ще се отрази логично в покачване на пазарния им дял както като цяло, така и на пазара на дребно в годишен мащаб.
В резултата за общото число на продажбите през месец декември се забелязва и очакваното снижаване на дела на продажбите на големи партиди автомобили на компании за отдаване под наем. На месечна база, общият обем на този тип продажби съставляват 17 процента oт общия обем на продажбите на GM през декември.
Според Дон Джонсън, вицепрезидент с отговорност за продажбите в САЩ, представянето на GM по отношение на годишния обем на продажбите е доказателство за сериознoто съсредоточаване на вниманието и усилията на новата компания върху изпълнението на нейните задачи.
През месец декември продуктовата гама на GM, заемаща водещо място в класа на икономичните crossover-модели продължи да се радва на нарастваща популярност сред потребителите. Продажбите на crossover-моделите на GM нарасна с 42 процента в сравнение с тези през декември 2009 година. Като цяло през годината, продажбите на GM в crossover-сегмента са с 50 процента по-високи, отколкото през 2009 година. През 2010 година GM е продал на територията на Съединените щати общо 567 458 crossover-автомобили, изпреварвайки с много всички други автомобилни производители.
От 2005 година насам, делът на crossover-моделите на пазара в САЩ почти се е удвоил, достигайки около 22 процента oт общия обем на продажбите. В същия период, делът на тези модели в продажбите на GM е нараснал повече от трикратно и в момента представлява 26 процента от цялостния обем на продажбите на компанията.
„Пазарът на crossover-модели е отличен пример за това как изискванията на потребителите могат да бъдат задоволени изцяло и без негативи“ споделя Джонсън. „Клиентите все по-често се насочват към покупката на икономични crossover-модели като Chevrolet Equinox и GMC Terrain с техния разход на магистрала от едва 7,35 л/100 км и с всичко онова, което те желаят да получат от своя автомобил – комфорт, практичност и качество.“
През месец декември, продажбите на моделите Chevrolet Equinox и GMC Terrain поставиха собствени рекорди по продажби (съответно 22 764 и 9 303 продадени екземпляра) и заеха водеща роля в положителното представяне на GM в crossover-сегмента в резултат на подобряване на наличностите. В годишен план, продажбите на тези компактни crossover-модели нараснаха съответно с 74 процента и 331 процента, позволявайки им да увеличат своя дял от пазара на компактни crossover-модели, който от своя страна отбеляза скок, оценяван на 27 процента на годишна база. В т. нар. „средно луксозен“ crossover-сегмент, скокът в пазарния дял на Cadillac SRX бе най-значим от всички участващи на този пазар модели, достигайки покачване на продажбите със 152 процента за годината.
Продажбите на пълноразмерни пикапи на GM се покачиха с 29 процента през декември в сравнение със същия месец на предходната година, когато значим дял от продажбите на компанията се съставляваха от освободените наличности от автомобили от изминалата моделна година. През месец декември 2010 година, 89 процента от продажбите на пълноразмерни пикапи на GM са формирани от автомобили от моделна година 2011, докато година по-рано, пикапите от новата моделна година (тогава 2010) са съставлявали само 22 процента от общия обем на продажбите. През 2010 година обемът на обединените продажби на пълноразмерните пикапи Chevrolet Avalanche, Chevrolet Silverado и GMC Sierra нарасна до 520 444 екземпляра, което е скок от 17 процента в сравнение с 2009 година.
Общият обем на продажбите на леки автомобили от марките на GM отбеляза спад от 6 процента през месец декември, като това се дължеше на очаквано по-ниското ниво на продажби на автомобили за фирмени паркове и компании за отдаване под наем. Независимо от това, продажбите на дребно на леките автомобили на GM през месеца демонстрираха ръст от 14 процента, водени от повишеното търсене на нови модели като Chevrolet Cruze, Buick Regal и Cadillac CTS Coupe. В годишен мащаб, обемът на продажбите на леки автомобили от марките на GM отбеляза увеличение в размер на 20 процента.
Обемът на складовите наличности на дилърите в Съединените щати към края на месец декември възлиза на около 511 000 автомобила, което е стойност с около 25 000 екземпляра по-ниска от наличностите през месец ноември и с около 126 000 автомобила по-висока от обема през месец декември 2009 година.
Основни данни за 2010 година към момента:
– Общото число на продажбите на четирите марки на GM на годишна база към момента бележат ръст от 21 процента, като продажбите на дребно са се покачили с 16 процента.
– През 2010 година четирите автомобилни марки на GM са реализирали на пазара 118 435 повече автомобили от обема, реализиран от осемте марки на компанията през календарната 2009 година.
Продажбите на компактните crossover-модели на GM в лицето на Chevrolet Equinox и GMC Terrain отбелязаха увеличение със 110 процента.
– Сrossover-моделите от среден клас на GM – Buick Enclave, Chevrolet Traverse и GMC Acadia, отбелязаха покачване на продажбите в размер на 23 процента
– Продажбите на сrossover-модела на GM в среднолуксозния клас – Cadillac SRX, се покачиха със 152 процента
С общо 567 458 реализирани продажби и увеличение в размер на 50 процента през 2010 година, GM има самочувствието да предлага най-стилните и икономични crossover-модели на пазара в САЩ.
– Продажбите на пълноразмерни пикапи на GM през 2010 година достигнаха общ обем от 520 444 екземпляра, който е по-висок със 17 процента от този, постигнат през 2009 година.
– Четирите марки на GM са продали общо 804 511 леки автомобила през 2010 година, демоснтрирайки покачване с 20 процента в сравнение с резултата през 2009 година.
Основни данни за марките:
Chevrolet: през месец декември марката Chevrolet е доставила на клиенти общо 147 960 автомобила, постигайки 9 процента увеличение в сравнение със същия месец на предходната година. Продажбите на дребно на марката Chevrolet отбелязаха покачване от 21 процента през месеца, очертавайки го като най-силния по отношение на този тип продажби месец от август 2009 година насам. Продажбите на дребно получиха тласък от подобряващите се продажби на модела Cruzе, както и от силните резултати на пазара на дребно на моделите Silverado и Equinox, отбелязали съответно повишение от 30 и 90 процента. Моделът Equinox регистрира най-силния месец в своята история, подпомогнат от повишените складови наличности. Общото число на продажбите на марката Chevrolet за изминалата година се покачи с 16 процента.
Buick: през 2010 година Buick – най-бързо растящата голяма автомобилна марка в Съединените щати, отчете общо 17 095 продажби и ръст в размер на 40 процента в сравнение с предходната година. Tова включва и ръстът от 48 процента при продажбите на дребно на годишна база – петнайсетият поред месец, в който марката бележи ръст в продажбите спрямо съответния месец от предходната година. Общото количество на продажбите на Buick регистрира нарастване с 52 процента в течение на календарната година.
GMC: през месец декември марката GMC отбеляза общ обем на продажбите от 42 159, което се равнява на 35-процентов скок в сравнение със същия месец на предходната година. Tова постижение отбелязва и петнайсетия поред месец, в който се регистрира покачване на продажбите на фона на същия месец от предишната година. Продажбите на дребно през 2010 година са с 40 процента по-високи като обем от тези през предходната година благодарение на моделите Sierra, Acadia и Terrain, отбелязали съответно ръст от 40 процента, 46 процента и 73 процента. За периода от годината до месец декември, общото число на продажбите на GMC се повиши с 29 процента.
Cadillac: Cadillac е най-бързо растящата луксозна марка на пазара в Съединените щати и за месец декември отбелязва общо количество на продажбите в размер на 16 718 екземпляра – 13 процента по-високо постижение от месец декември 2009 година с нарастване на продажбите на дребно от 28 процента. Месец декември е единайсетият поред месец, в който е регистрирано покачване на продажбите на дребно в сравнение със същия месец от предишната година. Продажбите на дребно на модела SRX се покачват с 16 процента в сравнение със съответния месец от предишната година и бележат най-силния месец в историята на модела. Продажбите на дребно на модела CTS се повишиха със 70 процента, поощрени от силното потребителско търсене на новата версия CTS Coupe. Фамилията от модели Escalade се радваше на своя най-успешен месец от гледна точка на продажбите на дребно от декември 2008 година насам, отбелязвайки нарастване от 30 процента в сравнение със същия период на предходната 2009 година. Общият обем на продажбите на марката Cadillac бележи ръст в размер на 35 процента на годишна база.
Продажбите на големи партиди при четирите автомобилни марки на GМ през месец декември възлязоха на общо 37 658 екземпляра, което е намаление от 21 процента в сравнение с предходния декември вследствие на намалението от 35 процента в продажбите на големи партиди за фирми за автомобили под наем. С 8 процента през месеца се увеличиха обемите на продажбите на големи партиди за търговски автомобилни паркове, с което бе отбелязан деветият пореден месец на растеж в тази насока.