Продажбите на нови автомобили в България за януари 2009-та са спаднали с близо 50% спрямо същия период на миналата година. Тази статистика не изненадва никого, имайки предвид вихрещата се световна икономическа криза и върху нашата страна. Освен затягането на кредитите обаче, основна причина за силно намалелите продажби е и масовата психоза, насадила се трайно у нас заради кризата. Дори и хората, които имат пари за нов автомобил или първоначална вноска предпочитат да изчакат и да не предприемат такава стъпка в момента.
Най-много продадени автомобила за периода имат вносителите на марката Фолксваген – Порше БГ. Те са реализирали 287 продажби или 13.02% от общия дял. Малко след тях се нареждат Автомотор Корпорация, вносителите на Ситроен, които имат 268 продажби, представляващи 12.16%. На трето място, с 238 продадени сделки е Форд, чиито вносители са Мото Пфое. Също така традиционно силно представяне спрямо общата ситуация отбелязват Toйота – 164 продажби, Пежо и Опел с по 163, Шкода – 110 и Дачия със 100 продадени нови автомобила.
При мотоциклетите, общата продадена бройка е само 6, като всъщност 4 от продажбите са реализирани от вносителите на джетовете Бомбардиер – Зундерт Екстрийм.
От една страна, сезонът за мотоциклетите все още не е настъпил, но от друга, повечето хора, които искат да си купят чисто нов мотоциклет, разполагат с цялата сума в брой. А същите тези хора почти винаги намират начин да си вкарат двуколестното возило от чужбина, тъй като крайната цена, въпреки всички допълнителни разходи излиза по-ниска. Така, почти 90% от продадените в България мотоциклети са на лизинг. При набиращите популярност скутери, разбира се, нещата не стоят така и се очаква лятото продажбите да се засилят осезаемо.
При автобусите и камионите общият брой на продажбите е 96, като първенец е марката Мерцедес, със 53 бройки. Другата традиционно силно представяща се марка – Ивеко има 27 продажби за изминалия месец, като за същия период през 2008-ма, марката е имала 119 реализирани продажби.