Само единият екипаж на Ситроен завърши успешно рали Сардиния – Дани Сордо/Карлос дел Барио финишираха четвърти, докато Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен излетяха от трасето и не можаха да продължат след инцидента. Малка утеха за френския екип бе, че Роберт Кубица спечели WRC2 и взе първите си WRC точки благодарение на деветата си позиция в общото подреждане.
– Точно в началото на отсечката Теранова – на около километър след старта – имаше ляв завой и натиснах спирачката малко по-късно от необходимата. Колата се изпързаля в дълбока канавка. Не беше кой знае какво, само един метър! Дори с помощта на множеството зрители, които се опитаха да ни помогнат, не можахме да извадим автомобила и да се върнем на пътя. Беше особено разочароващо, тъй като колата изобщо не бе повредена. Наистина съм разочарован, че допуснах толкова глупава грешка, и то при положение, че автомобилът работеше перфектно – призна Хирвонен, чийто инцидент дойде веднага, след като спечели своята етапна победа №250 в шампионата.
След случилото се с финландеца Сордо получи инструкция да финишира на всяка цена на възможно най-предна позиция. Напрежението като че ли не се отрази добре на испанеца, който скоро след това се завъртя. Той загуби двадесетина секунди и отстъпи последното място на подиума:
– Условията бяха много трудни, имаше прахоляк из въздуха. Качих едно възвишение прекалено бързо. Двигателят спря и имах проблем да тръгна отново. [Яри-Мати] Латвала не бе много назад и ме изпревари в класирането.
След финала на надпреварата Сордо изрази задоволство, че не е допуснал сериозни грешки в ралито, както и че отборът не бива да се предава. Подобно представяне обаче на практика е провал за шампионския тим, който изостава при конструкторите от Фолксваген вече с 46 точки. При пилотите пък не само Себастиен Ожие и Латвала окупират челните две позиции, а трети е Тиери Нювил (М-Спорт), следван от Себастиен Льоб – деветкратният носител на WRC короната е пилотът на Ситроен с най-много точки след 7 кръга от шампионата, а участва в само 3 от тях. Хирвонен и Сордо са едва пети и шести.
Шефът на Ситроен Ив Матон заяви след надпреварата, че изпитва смесени чувства, като положителните от тях бяха породени най-вече от представянето на Кубица:
– Възхитен съм от демонстрираната от Роберт зрялост. Втората му поредна победа във WRC2 показва, че той притежава всички качества да стане един от топ рали пилотите и ще продължим да работим с него, за да го постигнем.
Матон сподели по-рано през сезона, че една от идеите е полякът да започне да се състезава като титуляр във WRC. Той обаче поясни, че заради особеностите на състоянието на пилота ще се внимава и ще се работи старт за старт, като решения за бъдещето ще бъдат взимани след края на състезателната година.