Неяснотата около решението на въпроса със задвижващите системи на Ред Бул продължава и това със сигурност не е по вкуса на никой в отбора. Не е далеч времето, когато колата за сезон 2016 трябва да стъпи на пистата и да започне подготовката си. А неяснотата около задвижващата система със сигурност спъва разработването на RB12.
„Ситуацията става критична“, обясни тим шефът на Ред Бул Кристиян Хорнер. „Започва бавно да става прекалено късно за каквото и да било. Ясно ни е, че останалите отбори вече имат преднина спрямо нас, защото знаят много добре какво трябва да вградят в колите си.“
Хорнер е наясно, че през изминалите две години са стартирали сезона с изоставане спрямо конкуренцията, но сега според него напрежението е осезаемо (повече за причините довели до сегашната ситуация в Ред Бул може да прочетете в новия 187 брой на списание ClubS1, което излиза на пазара). Без данни за габаритите на задвижващата система е много трудно да бъде развита една кола, защото това може да повлияе негативно на охлаждането и на вграждането на трансмисията.
„Нашият екип за развитие в момента едва ли не бездейства и иска да знае, какво ще се случи с RB12. Кога бих искал да се реши въпроса? Преди две седмици!“
От Ферари изчакват и е явно, че без намесата на Бърни Екълстоун този въпрос трудно ще се реши. След отказа от страна на Мерцедес и Хонда, Ферари остават единствената алтернатива за Ред Бул. Така се очаква разбирателството да се търси на най-високо ниво с преговори между Серджо Маркионе и Диди Матешиц. Ако те не се разберат има сериозна вероятност Ред Бул да се оттегли от спорта.
„Ако бъдем поставени в позиция да не можем повече да се състезаваме в Гран при, тогава ще трябва да се огледаме за други възможности. Разбира се, че това е тревожно и не случайно нашите служители изглеждат загрижени за бъдещето.“