Начало Рали Рали Франция е особено важен момент от сезона за Ситроен, заяви Матон

Рали Франция е особено важен момент от сезона за Ситроен, заяви Матон

57
0
Мадс Остберг

Любовната история на Ситроен и рали Франция започва още по времето, когато надпреварата си провежда в Корсика. От 2010 г. връзката е особено силна и постигнатите там успехи са едни от най-хубавите в историята на екипа.

– Настоящият момент от сезона е особено важен за Ситроен и това далеч не се отнася единствено за спортната страна на нещата. Ситроен е партньор на цялото събитие. Огромните тълпи, ентусиазмът на хората относно ралито са едни от най-важните неща за нас през целия сезон – подчерта шефът на екипа Ив Матон. – Това по принцип е и едно от най-силните състезания за отбора ни. Опитът на Ситроен тук, трите последователни победи и конкурентоспособността на DS3 WRC ни дават ресурсите за постигане на силен резултат в Елзас.

Главния инженер на тима Дидие Клеман обяснява, че характерът на рали Франция се различава значително от този на старта в Германия, въпреки че маршрутите са сравнително близо един до друг:

– Ралито има своя собствена идентичност. Може да се каже, че е нещо между Германия и Испания с някои много бързи секции. Пътищата на моменти наподобяват писта. Други дистанции пък са по-технични. В отсечката Пеи д’Ормон например има няколко типа настилка и различни повърхности. Колата ни трябва да е много добре балансирана. Тестовете ни позволиха да изпробваме новата гама гуми на Мишлен, които бяха изцяло преработени. Пилотите ни се приспособиха към тях.

Мадс Остберг бе близо до първи подиум на асфалт в Германия и пристига в Елзас с по-голямо самочувствие относно възможностите си на този тип настилка:

– Карал съм и в четирите издания на надпреварата след преместването й в този район. Етапите са плавни и много бързи. Това е любимото ми рали на асфалт. Управлявали сме там и на сухо, и на мокро. Трябва да призная, че наистина ми хареса, когато бе хлъзгаво, на дъжда. Интересно е да търсиш сцепление по калните пътища. Имах възможност да изпробвам новите гуми. Развойната работа си е струвала – те са с по-добро представяне на мокро и кално трасе. На сухо няма кой знае каква разлика. Нашата цел е да подобрим ритъма, който установихме в Германия, и да вземем добри точки.

Крис Мийк се справя с изискванията на тима си досега, въпреки че претърпя няколко катастрофи през сезона. Втората половина от надпреварите при него се получава по-добре, отколкото тези от началото на годината.

– Тенденцията на представяне при мен е положителна. Чувствам се все по-силен зад волана на DS3 WRC. Винаги се старая да давам най-доброто от себе си. Ясно е, че сравнявам времената си с тези на останалите пилоти. Но най-важното е, че се съсредоточавам върху собственото си състезание. Имам прогрес със скоростта, фокусиран съм върху целите, които сме си поставили с отбора. Харесват ми пътища като тези във Франция, но опитът ми там е натрупан главно от тренировъчните сесии. За тазгодишните отсечки ще трябва да направим нови бележки. Трябва да продължим да се опитваме да се състезаваме с най-бързите. Знам, че можем да сме на подиума. От нас зависи да го постигнем.