Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Райконен с известни грижи в управлението, Грожан се извини на Лотус за...

Райконен с известни грижи в управлението, Грожан се извини на Лотус за удара

47
0
Кими Райконен

Кими Райконен и Ромейн Грожан бяха с новите предно и задно крила на своите Лотус Е21 днес в изпитанията, проведени по улиците на Монте Карло. Отборът отчете добра скорост на колите и с двата типа гуми (софт и суперсофт).

Французинът обаче създаде повече работа на механиците, след като удари автомобила си. Повредите все пак не са твърде сериозни и той ще продължи в събота с предно крило от спецификацията за Монако.

В края на тренировките бях далеч по-щастлив, отколкото сутринта – заяви Райконен след 65 обиколки и 6-то време в класирането. – През първата сесия работихме по управлението, което не бе съвсем добро в началото. Променихме няколко неща по колата и ситуацията се подобри значително. Все още имаме няколко области, по които да поработим, но болидът ставаше все по-силен с всяко излизане днес. За да вземем полпозишън, трябва да го направим по-бърз като цяло, а аз – да карам по-добре.

Грожан остана само с 10 тура следобед заради удара (общо 31 за деня). Той обясни, че не е имал очакваното сцепление на влизане в завоя:

Нямаше нищо нередно с колата. Спирането и скоростта ми на влизане в кривата бяха объркани и се озовах в бариерата. Нямаше как да коригира и да излетя в зоната за сигурност. Иначе колата като цяло е чудесна тук и ти дава увереност да натискаш. За съжаление аз го направих прекалено твърдо. Съжалявам за тима и определено им дължа по питие за цялата работа, която се налага да свършат – добави Грожан.

Според директора операции на пистата Алан Перман катастрофата на Ромейн няма да се отрази твърде негативно на работата на отбора. Райконен имаше достатъчно обиколки и серии, за да може тимът да анализира събраните данни и да прецени действията си за следващите сесии.

И двамата ни състезатели са доста доволни от автомобилите си, макар да трябва да подобрим сцеплението в предната част и скоростта в една бърза обиколка. Този на Ромейн не е прекалено зле потрошен, имаме достатъчно резервни части, така че не се притесняваме за него. Най-добрият му тур днес бе със софт и това илюстрира силното ни темпо тук, тъй като суперсофт са със секунда и дори малко повече по-бързи. Кими е малко по-далеч от перфектните настройки, но знаем какво да направим, за да ги постигнем – каза още инженерът.