Възможно ли е техническият директор на Астън Мартин Дан Фелоус да е изчерпал идеите си и да не е в състояние да продължи с развитието на AMR23 или с работата по болида за догодина? Риторичният въпрос бе зададен от Ралф Шумахер в коментар на бившия пилот от Формула 1 по повод изоставането на отбора от Силвърстоун спрямо съперниците. В началото на сезон 2023 се говореше дори за възможност Фернандо Алонсо в някакъв момент да се бори за победа. Втората половина от първенството обаче е блед спомен на първите надпревари и еуфорията от подиумите тогава.
„Надявам се Астън Мартин да преоткрие формата си. След Мексико със сигурност ще знаем повече. Възможно ли е Фелоус да е пренесъл в настоящия болид знанията си, натрупани в Ред Бул, но да не е в състояние да се справи с развитието, тъй като няма повече на какво да стъпи?“, коментира Ралф Шумахер
„Колко дълго ще мълчи Фернандо Алонсо? Амбицията му е добре позната и тя лесно може да ескалира в лошо настроение, когато нещата не вървят както на него му се иска“, допълни бившият F1 пилот.
Отношение по въпроса за Астън Мартин взе и Хелмут Марко.
„През сезона трябва да знаеш възможно най-рано в каква посока ще вървиш през следващата година. И ако сбъркаш, „пробуждането“ може да е доста грубо в началото на следващия сезон“, заяви съветникът на Ред Бул в Гран при.
Астън Мартин имаше новости за AMR23 в Остин, с които не успя да се справи заради това, че имаше само час за подготовка
Тимът смени настройките на колите си преди състезанието. Това принуди Алонсо и Ланс Строл да стартират от питлейна.
„Положението беше едно и също за всички. Съперниците ни също не оптимизираха реглажите си, имайки на разположение само една тренировка. Ние просто предпочетохме едно по-добро представяне в неделя. Все още не е напълно ясно какво трябва да се изглади. Пистата в Мексико е напълно различна спрямо тази в Остин. Така че пълното тренировъчно време ще ни дойде добре“, коментира Алонсо.
Sitting comfortably, hermanos? 😉#MexicoGP pic.twitter.com/5PGoKlufUN
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) October 26, 2023