Българско участие ще има в тазгодишното рали Aicha des gazelles.
Надпреварата, която е основана през 1990 г., е единственото международно офроуд рали, предназначено само за жени. Всяка година събитието привлича 320 участници (160 отбора) в мароканската пустиня за състезание по ориентиране, което се демонстрират издръжливост, изобретателност и взаимопомощ. На финалната линия „газелите“ ще бъдат оценени на база пробег, както и косвено, по отделеното количество въглеродни емисии.
– С участието в това взискателно състезание, съдействаме на тринадесет наши служителки да демонстрират не само качествата на Duster в екстремни условия, но и големия кураж и отборния дух, които се стремим да популяризираме в проекта за поощряване на дамите в компанията наречен women@renault – обяснява Клеър Мартен, директор „Корпоративна социална отговорност” на Renault.
В надпреварата ще участва Михаела Георгиева. Тя е на 30 години от София и работи в Рено Нисан България от май 2008 като експерт маркетинг, а няколко месеца по-късно става продуктов мениджър на Dacia за България. През 2012 г. поема предизвикателството да се премести в централата на Renault в Париж и да отговаря за представянето на Dacia в страните от регион Евромед. Михаела води динамичен начин на живот, обожава да пътува, а в момента практикува йога и бяга всяка вечер по бреговете на Сена.
13 служителки на Renault бяха избрани за вземат участие в кросоувър сегмента на тазгодишното рали, което ще се проведе в деветдневен период – от 19 до 27 март. От 130-те първоначални кандидати през ноември списъкът бе съкратен на 50 от вътрешно жури. А след това тези 25 екипажа от целия свят се състезаваха за правото да са сред избраните отбори!
Целта на ралито е да се изминат възможно най-малко километри между две точки, на различни терени. За да се справят с пустинните условия, да са надеждни и да се гарантира сигурността на пътниците на борда, автомобилите Dacia Duster (участващи в кросоувър категорията) бяха подготвени от Renault Prototype Center в Technocenter, Франция. Автомобилите са получили специални технически подобрения (подсилено окачване или алуминиеви рейки под задната част) както и допълнително оборудване, като светещ компас на таблото, втора резервна гума и Terratrip уред за измерване на точните разстояния (до 20 метра) на по-малко от километър.
За ралито бе специално подготвен и прототип Dacia Duster 4×4. Конструкцията му бе напълно презаварена и около предното и задното окачване бяха монтирани обръчи. Прототипът е повдигнат с 80 до 120 мм (в зависимост от конкретните условия), а колесните арки бяха разширени с 25 мм от всяка страна. Бяха монтирани по-големи колела с 225/75R16 гуми. Двигателят, генериращ 200 к.с., е свързан с 6-степенна секвенциална трансмисия.