Начало Дакар Рали Дакар поема по нов път

Рали Дакар поема по нов път

1791
0
рали Дакар 2020
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Легендарното рали Дакар тази година поема по нов път. Най-трудната автомобилна надпревара в света за първи път в историята си ще се проведе в Азия и по-специално в Саудитска Арабия. Страната подписа 5-годишен договор за домакинство.

Състезанието се провежда от 1979 г. насам. До 2007 г. то минаваше през Европа и Африка, като по традиция завършваше в столицата на Сенегал – Дакар. През 2008 г. обаче заради терористични заплахи то не се състоя. А от следващата година се премести в Южна Америка.

Постепенно обаче Чили, Аржентина и Боливия се отказаха от домакинството. През 2019 г. надпреварата бе само на територията на Перу. Тазгодишното й издание, което ще е 42-о в историята, започва утре в Джеда и ще продължи до 17 януари. Предстоят 7500 км или 12 отсечки, които ще минават основно през пустинята. Очаква се участие да вземат над 500 състезатели.

Според директора на ралито Давид Кастера идването на Дакар в Саудитска Арабия е пътешествие в неизвестното. Трасетата са нови и непознати за всички, което е предпоставка и за изненади.

Според рекордьора по победи в Дакар Стефан Петерхансел, страната има много пустини и това я прави перфектното място за провеждане на това състезание.

рали Дакар 2020
снимка: Ред Бул Контент Пуул

За първи път в Дакар ще участва 2-кратният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо. Той ще кара Тойота Хайлукс, а негов навигатор ще бъде сънародникът му и петкратен победител при мотоциклетите Марк Кома. Единствените бивши пилоти от Формула 1, които са триумфирали в Дакар, са белгиецът Джаки Икс и французинът Жан-Луи Шлесер.

„Предизвикателството Дакар е безспорно най-голямото, което съм срещал в време на кариерата си. Но е вълнуващо да се захванеш с нещо, на пръв поглед невъзможно на хартия, след 6-7 месеца подготовка. Формула 1 и рали Дакар са напълно различни като техника на каране, обясни испанецът.

– На ралито трябва да се гледа и пътя, тъй като на всеки километър има по нещо непознато. А в F1 си свикнал да въртиш обиколка след обиколка. Освен това в Гран при имаш 1 час и половина, в които трябва да си концентриран. Дори можеш да се отпуснеш малко на правите. А в Дакар всеки един метър е нов и трябва да внимаваш постоянно и то в продължение на 8-9 часа на ден.“