Начало Рали РАЛИ ГЕРМАНИЯ – Ден 2 – Льоб не изпусна лидерството, Хирвонен отпадна

РАЛИ ГЕРМАНИЯ – Ден 2 – Льоб не изпусна лидерството, Хирвонен отпадна

35
0

Пет етапа преди края на рали Германия Себастиен Льоб е все така начело. Французинът е печелил всеки немски кръг от 2002 г. насам и през утрешния последен ден ще направи всичко, за да реализира поредната си 8-а победа. Втората и третата позиция във временното генерално класиране се заемат от Дани Сордо и Себастиен Ожие, които са респективно на 35,7 сек. и 2:07.1 мин. от Льоб.

За втория ден програмата на рали Германия включваше 4 етапа, които трябваше да бъдат преминати по два пъти.

При първата серия до обедния сервиз Льоб и Сордо все така продължаваха да са начело. Промяна имаше единствено за третото място – то бе заето от Ожие, след като Латвала загуби време, завъртайки се в SS10.

В първия от следобедните етапи – SS11 най-запомнящото се бе, че дойде краят на битката между Льоб и Сордо за първото място в надпреварата. След приключването на отсечката испанецът призна:

Трябва да финишираме на втора позиция. Важно е и двата автомобила на Ситроен да стигнат до финала.

Стратегията да се заложи на представяне без рискове бе видна и от резултатите в отсечката – Льоб бе трети след Солберг и Ожие. Сордо пък финишира 6-и след Дювал и Латвала.

В следващите два етапа SS12 и SS13 победител се оказа Дани Сордо, следван от съотборника си Себастиен Льоб. И въпреки че подобен резултат в известна степен противоречеше на предприетата от Ситроен стратегия, испанецът обясни, че продължава да кара с високо темпо, защото така по-лесно запазва концентрацията си.

SS13 се оказа критичен за Мико Хирвонен от Форд. До момента пилотът се движеше 5-и в генералното. 14 километра след старта обаче в автомобила на финландеца се появи проблем с трансмисията. Той и навигаторът му Ярмо Лехтинен се опитаха да го отстранят, но безуспешно. Очаква се утре екипажът да продължи надпреварата по системата Супер рали. В момента в класирането Мико е 8-и, но утре би трябвало да му бъде наложено наказание за пропускането на 2 отсечки.

Междувременно Франсоа Дювал докладва за прекалено висока температура на водата в своя Фокус RS WRC и повреда в турбото. Белгиецът се движеше 5-и в генералното подреждане, но още на следващия SS14 отпадна. Причината бе прекалено високата скорост, с която Дювал се опита да вземе десен завой. В резултат колата му се преобърна само 6,5 км преди финиша на 48-километровата отсечка. Двамата с навигатора се разминаха само с охлузвания.

След отпадането на Дювал 5-ото място в общото класиране зае Солберг, който финишира в SS14 с най-добро време. Втори остана Льоб, а Сордо този път не рискува и даде 5-о време.

Така, преди утрешния последен ден на рали Германия 2010, челната тройка е Льоб, Сордо и Ожие. По-нататък следват: Латвала, Солберг, Райконен, Уилсън, Хирвонен и Блок. Първият неделен етап стартира в 7 ч. и 28 мин. местно време.