Начало Рали РАЛИ ГЕРМАНИЯ – Ден 3 – ФИНАЛ – Льоб с осма поредна...

РАЛИ ГЕРМАНИЯ – Ден 3 – ФИНАЛ – Льоб с осма поредна победа в немската надпревара

37
0

Себастиен Льоб спечели за осми пореден път в кариерата си рали Германия. Това е абсолютен рекорд, който ще бъде записан на сметката на французина редом с неговите, само засега, шест световни титли. Пилотът се е устремил право към седмата и с триумфа си в немския град Триер потвърди още веднъж това. В резултат от победата в генералното класиране Льоб вече има 191 точки, т.е. води с 58 пред най-близкия си съперник Ожие при оставащи само 4 кръга от календара.

Ситроен обаче имат повод за празник не само поради постижението на Себ, дори не заради двойната победа, а тъй като техни пилоти окупираха почетната стълбичка изцяло. Другият състезател на заводския тим на марката Дани Сордо се класира втори (на 51,3 сек) заедно с навигатора си Диего Вайехо като това е първи старт за тандема. Трети остана Себастиен Ожие (на 2:13.3 мин.) от Б-отбора на Ситроен.

Себастиен Льоб започна по превъзходен начин надпреварата, печелейки първите три отсечки от ден 1. В SS2 той удари задното си колело в предпазна мантинела, но това не попречи да записва най-бързи времена. След SS8 разликата между него и съотборника му Сордо, който в случая бе и прекият му конкурент, спадна само на 7,3 сек. Льоб призна, че полага огромни усилия да задържи испанеца зад себе си.

Впоследствие Себ навакса изгубеното, но призна, че заради напрежението е допуснал на няколко места да излезе от идеалната състезателна линия.

В средата на ден 2 обаче шефовете на Ситроен решиха, че битката между двамата им пилоти не е най-доброто за тима и наредиха на Сордо да запази втората си позиция. Испанецът се подчини, но веднага след това даде най-бързи времена в два етапа, обяснявайки, че ще спази наложената тактика, но поддържането на лидерско темпо му помага да запази концентрацията си.

Оттук нататък Льоб и Сордо напълно контролираха позициите си в състезанието и всичко приключи в желания от шефовете ред.

Трети се нареди Себастиен Ожие, който догодина отива в заводския тим на мястото на Дани Сордо. Французинът доказа класата си, след като през цялото време постигаше конкурентни резултати, независимо от техническите проблеми в петък и неделя, когато двигателят му прекъсваше при взимането на обратни завои в някои от етапите. Нещо повече, през първия ден той се движеше четвърти в генералното след пилота на Форд Яри-Мати Латвала. През ден 2 обаче французинът започна да наваксва, а завъртането на Латвала в SS10 заради грешка в записките, донесе на Ожие мястото на подиума, което той не изпусна до финиша.

За самия Латвала състезанието също не бе лесно, но четвъртата позиция след финала и значително по-доброто представяне в сравнение със съотборника му Мико Хирвонен, са някаква утеха.

Лидерът в екипа на Форд Хирвонен действително претърпя ново разочарование след зрелищното си отпадане в рали Финландия преди три седмици. В Германия през първия ден допусна няколко грешки, а през втория получи повреда в трансмисията и отпадна. Той не завърши две отсечки, но на следващия ден стартира по системата Супер рали. Мико обаче отново бе сполетян от проблеми, защото в SS16 скоростната му кутия блокира на първа предавка и това бе краят.

Пети се нареди Петер Солберг. С много хъс и решимост норвежецът се пребори за място в зоната на точките след малшанс още в началната отсечка на рали Германия 2010. Тогава той спука гума и огромното закъснение елиминира всякакъв шанс да се бори за подиум. Той обаче бе разчел с точно колко трябва да наваксва във всеки етап, за да може в неделя да заеме позиция, носеща му добри точки. В резултат Солберг спечели 5 етапа в надпреварата.

Брат му Хенинг, който тук караше Форд Фиеста S2000, нямаше същия успех – още в ден 1 отпадна заради счупена скоростна кутия.

В последните етапи на състезанието пък най-ожесточената битка бе за шестото място. За позицията спореха Матьо Уилсън и Кими Райконен. В SS15 пилотът на Стобард изпревари Райконен в генералното. Кими спомогна, след като изпусна два разклона в етапа. Впоследствие Уилсън успя да даде по-добри времена и да запази позицията си.

За Райконен остана 7-ото място и удовлетворението от постигането на първата етапна победа в кариерата си. Това стана на последния SS19, който бе суперспециален и преминаваше през центъра на град Триер.

Следващата надпревара от календара на WRC е рали Япония, което ще се проведе в периода 10-12 септември 2010 г.