Начало Рали Рали Сардиния не е толкова екстремно, колкото Акрополис, но ще внимаваме, заяви...

Рали Сардиния не е толкова екстремно, колкото Акрополис, но ще внимаваме, заяви Капито

56
0
Себастиен Ожие

След още един, при това особено емоционален успех – този на Яри-Мати Латвала в рали Акрополис – екипът на Фолксваген атакува следващото предизвикателство в световния шампионат – кръгът в Сардиния. Трите екипажа се подготвиха с тестове за надпреварата, като целта е една: победа.

Ралито в Гърция показа веднъж за винаги, че не само имаме двама пилоти, които могат да побеждават – Латвала и Себастиен Ожие, но и друг бъдещ победител в лицето на Андреас Микелсен. И тримата имат невероятни представяния напоследък. Желанието ни е това да продължи и в Сардиния – коментира моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито. – Фолксваген води във всички WRC класирания в момента, като двама от състезателите ни понастоящем са на първите две позиции в подреждането на пилотите. Това е достатъчна мотивация за тях, за инженерите и механиците ни, желаещи максимално добър резултат и в Сардиния.

В същото време обаче, той посочи, че победата няма да е цел на абсолютно всяка цена:

– Важно е да спечелим колкото се може повече точки и да затвърдим челните си позиции в класиранията. Рали Сардиния може да не е толкова екстремно, колкото Акрополис, но отсечките трябва да се атакуват внимателно, за да не се претоварват колите и гумите.

Трите екипажа работиха по един ден на тестовете две седмици преди състезанието, подобрявайки автомобилите си за следващото изпитание.

Латвала бе изключително емоционален на финала на Акрополис. Той спечели първа победа с Фолксваген след трудно начало на сезона с новия си тим, при това 10 години след дебюта си в световния шампионат, случил се точно в Гърция.

Харесвам ралито в Италия. Има много бързи етапи. Преминава се крайно близо до скали и дървета с висока скорост, така че трябва да си особено внимателен. Настилката е сравнително твърда, настлана с камъни, но по принцип е покрита с дебел слой пясък. Поради тази причина сцеплението не е перфектно и на места се пързаля сериозно. Затова е и трудно да се намерят оптимални настройки. Мисля обаче, че в Гърция намерихме добра база – коментира финландецът, допълвайки, че основната цел за него е да е бърз и постоянен през останалата част от сезона.

Според Ожие Сардиния няма да натовари толкова автомобила, колкото Акрополис. И в Италия обаче жегата ще играе основна роля:

– Идеята ще е да открием правилния компромис за конкретните условия, които ще ни посрещнат.