Днес Range Rover отбелязва 50 години на иновации, усъвършенстване и несравними офроуд способности с представянето на новия Range Rover Fifty.
Първият луксозен всъдеход излиза на пазара на 17 юни 1970 г.
За пет десетилетия Range Rover се превръща в част от семейството на най-желаните и способни премиум автомобили. Комбинацията от дизайнерски и инженерни иновации гарантира мястото на модела като еталон за всички луксозни SUV-та.
https://www.youtube.com/watch?v=0kLyD5I0ZHU
За 50 години Range Rover получава редица световни отличия и извършва множество впечатляващи подвизи. Този модел става първият SUV, който разполага с постоянна 4WD система още от своето излизане за първи път на пазара. През 1989 г. е първият в света 4×4, оборудван с антиблокираща спирачна система (ABS). По-късно през 1992 г. автомобилът става пионер в оборудването с електронно управление на газта (ETC) и въздушно окачване с електронно управление. То гарантира, че динамичното усещане при шофиране на Range Rover е толкова добро както на пътя, така и извън него. През 2012 г. последното поколение Range Rover става първият в света SUV, който разполага с изцяло алуминиева лека конструкция. Това направи модела по-лек, по-силен и по-ефективен.
#RangeRover – refined over 50 years. Visit https://t.co/6Dz8YxPZcp to explore the culmination of 50 years of design, refinement and engineering innovation.
#RangeRover50 #50YearsOfRangeRover #RangeRoverMemories pic.twitter.com/plxt9wOLIi— Land Rover (@LandRover) June 17, 2020
Моделът, преминал успешно през прословутата Дариенска празнина, е и първият автомобил, който е показван някога в Лувъра в Париж и е печелил рали Париж-Дакар – два пъти. Нито един друг всъдеход не съчетава по този начин нивата на лукс, комфорт и изисканост с офроуд способности и динамични характеристики на пътя като Range Rover.
Със своя отличителен обтекаем покрив, непрекъсната средна линия и нисък графичен акцент, Range Rover все още може да проследи корените си до оригиналния модел от 1970 година. В своята златна годишнина Императорът все още е един от най-ефективните, свързани, луксозни и способни автомобили досега.
За да отбележи 50-тата годишнина, лимитираната серия Range Rover Fifty ще бъде ограничена до само 1 970 автомобила в световен мащаб, подобно на годината, в която е пуснат първият модел Range Rover
Подобно на луксозния Autobiography, Range Rover Fifty разполага с редица индивидуални екстериорни акценти в цвят Auric Atlas, както и 22-инчови джанти с два уникални дизайна. Емблемата включва надпис „Fifty“, създаден лично от професор Гери Макговърн, главен творчески директор на Land Rover. Надписът ще бъде разположен на страничните отвори на автомобила, а ексклузивни детайли могат да бъдат открити в целия интериор, включително и текста „1 от 1970“.
Range Rover Fifty ще се предлага със стандартна и с дълга база
Клиентите могат да избират от четири подбрани цвята – Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba и Santorini Black.
Отделът Special Vehicles Operations на Land Rover ще предложат и строго ограничен брой модели Range Rover Fifty в един от трите цвята, възпроизведени от оригиналната палитра на първия модел – Tuscan Blue, Bahama Gold и Davos White.
Юбилейният модел ще се предлага с гама от опции за задвижване – бензин, дизел и дори хибридна P400e версия.
Четвърто поколение Range Rover, с над милион продадени броя, остава върховният израз на лукса. Безпогрешният, усъвършенстван дизайн и водещите в класа възможности за управление на всякакви терени гарантират, че Range Rover е също толкова актуален, колкото и през 1970 година.
ГАМАТА НА RANGE ROVER
След три десетилетия на върха на луксозния SUV сектор, Range Rover поставя началото на нова гама модели.
- През 2005 г. на пазара излиза Range Rover Sport, автомобил, който съчетава лукса и възможностите на по-големия Range Rover, но със спортен и завладяващ характер.
- През 2010 г. компактният Range Rover Evoque прави своя дебют, като моделът е насочен към по-млада и градска клиентска аудитория.
- През 2017 г. семейството отново се разраства с представянето на Range Rover Velar, който запълва пространството между Range Rover Sport и Range Rover Evoque. Получавайки името си от първите прототипи на Range Rover, Range Rover Velar разширява портфолиото на Range Rover с фин дизайн и богат на технологии интериор.
ИСТОРИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД НА RANGE ROVER
Днес се навършват 50 години от представянето на първия Range Rover, но историята датира от много преди това. В средата на 60-те години на миналия век, в опит да революционизира нарастващия пазар на 4×4 автомобили, Чарлс Спенсър ‘Спен’ Кинг (племенник на основателите на Land Rover) съставя план, с който да съчетае комфорта и способност за движение по пътищата на Rover автомобилите с офроуд способностите на Land Rover.
Разработването на първия прототип започва в края на 60-те години на миналия век, като първият модел е представен на пазара през 1970 г. Комбинацията от способности както на пътя, така и извън него, съчетани със стил и комфорт – гарантира мигновената популярност на модела.
Оригиналният модел Classic е посочен като „образцово произведение на индустриалния дизайн“, както и става първият автомобил, показан в световноизвестния музей Лувъра в Париж през 1971 г.
Първото поколение Range Rover (1970-1996) първоначално се е предлагало само с две врати, когато е излязло на пазар през 1970 г.
По време на 26-годишния си експлоатационен период Classic продължава да се развива с представянето на модела с четири врати през 1981 г. и автоматична скоростна кутия през 1982 г. Първият дизелов Range Rover бе представен през 1986 година.
Второто поколение Range Rover, известно като P38A, се представя през 1994 г. Превръща се в разпознаваем модел благодарение на познатия си силует, обтекаем покрив, непрекъсната средна линия и нисък графичен акцент. Всички тези детайли продължават да го отличават и до днес. Интериорът на автомобила също така става още по-луксозен. Не се прави компромис обаче със способностите му както на пътя, така и извън него. Императорът включва и подобрено окачване с регулируема височина. Разполага с 2,5-литров дизелов двигател и 3,9 и 4,6-литрови бензинови агрегати V8.
Третото поколение Range Rover (2001-2012) представя множество подобрения на предшестващите модели от последните 11 години. Инженерните иновации включват монокок архитектура (заместваща традиционната 4×4) и напълно независимо окачване с взаимосвързани въздушни пружини (по това време почти всички 4×4 са разполагали с твърди оси). Интериорът на автомобилите е вдъхновен от яхти от висок клас, фини мебели и първокласните седалки на авиокомпаниите, осигуряващи повече пространство и лукс.
През 2012 г. дебютира четвъртото поколение и най-новият Range Rover. Той става първият SUV, който се отличава с лек изцяло алуминиев дизайн. Тежи 420 кг тегло по-малко в сравнение с предшественика си. Има множество нови офроуд иновации като автоматичен Terrain Response™2 и All-Terrain Progress Control. Моделът се развива, включвайки ефективни нови електрифицирани двигатели Ingenium, plyg-in хибрид версия и иновативни технологии за развлечение и безопасност.
През последните пет години Range Rover SVAutobiography е на върха на моделната линия
Това е един най-мощните и усъвършенствани модели в историята на Range Rover.
Произведен от подразделението Special Vehicle Operations на Land Rover, клиентите могат да избират също така между Range Rover SVAutobiography и SVAutobiography Dynamic. Те разполагат с мощни V8 двигатели и фино изработени купета.
Today we resumed production at our Halewood plant as part of our phased return to building vehicles at Jaguar Land Rover.#StaySafe #BeKind #StayWell #SociallyDistancedManufacturing pic.twitter.com/Ll9R3eV2Cm
— Jaguar Land Rover (@JLR_News) June 8, 2020