Джордж Ръсел катастрофира тежко в самия край на Гран при на Австралия. Той се опитваше да догони Фернандо Алонсо в борба за шестото място в третия кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2024. Битката приключи със сериозния инцидент на Ръсел, който изгуби контрол върху колата си, удари се в предпазни бариери, болидът отскочи, преобърна се и падна по средата на пистата. Ръсел паникьосано се развика по радиото да спрат състезанието, защото е директно на трасето. Надпреварата приключи при виртуална кола за сигурност.
George Russell was shouting for a red flag after his crash left him in the middle of the track just after the start of the last lap.
There was no red flag called, do you think this was the right call from race control? 👇#F1 #AustralianGPpic.twitter.com/ETbLKOwWMq
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) March 24, 2024
„Аз излетях от пистата, това си е моя грешка. Обаче бях на половин секунда зад Фернандо 100 метра преди завоя и изведнъж го приближих много рязко. Залепих се за скоростната му кутия. Не знам дали е имал проблем или не“, каза Ръсел, след като се прибра в падока
И двамата с Ръсел бяха извикани при стюардите за разглеждане на случая. Според първоначалната информация има данни, че Алонсо на два пъти е натискал спирачките при приближаването към шести завой.
„Отиваме при стюардите сега. Беше странно стечение на обстоятелствата. В момента не мога да кажа друго, трябва да прегледам информацията. Просто съм разочарован, че състезанието ми приключи по този начин“, допълни Ръсел.
Big impact for George Russell 😮
Good to see the Mercedes man walk away unscathed from this crash 👍#F1 #AusGP pic.twitter.com/Jsq6RZ1UBS
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
На настояването дали Алонсо не е спрял по-рано от необходимото англичанинът уж отказа да навлиза в подробности, но разяснението му бе доста детайлно.
„Е, то се вижда, че спира 100 метра преди завоя, после натиска пак газта и взима кривата нормално. Няма обаче да го обвинявам в нещо преди да съм видял всички данни.“
„В продължение на доста обиколки бях точно зад него – на около половин секунда. И изведнъж намали много драматично. Не го очаквах, изненада ме. Това зависи от мен, но е интересно, че ни извикаха при стюардите“, каза Ръсел.
Алонсо заяви в първия си коментар, че е бил съсредоточен върху случващото се пред, а не зад него.
„Знаех, че Ръсел е там и е на DRS дистанция от 5-6 тура. Беше много близо и аз правех квалификационни обиколки, за да извлека максимума от темпото. През последните 15 тура обаче имах някакъв проблем с батерията“, добави пилотът на Астън Мартин.
Двамата пилоти бяха при стюардите в продължение на близо час. Обикновено рейс контролът изслушва състезателите, прослушва радио комуникацията и разглежда данните от карането им.