Джордж Ръсел не харесва постоянно нарастващото тегло на автомобилите от F1. Според пилота на Мерцедес, по-тежките болиди водят до повече опасения, свързани с безопасността. Ръсел сравни новото поколение автомобили с тези от преди няколко години и не бе никак доволен от представянето им в бавните завои.
В началото на миналата година се появи последното поколение болиди в F1, което бе с граунд ефект. То беше съпроводено с увеличаване на минималното тегло, което беше 798 кг. Това е с 46 кг спрямо машините, които се използваха през 2021 г.
Голяма част от екипите, включително и Ред Бул, страдаха от „наднормено тегло“ на своите болиди. Затова те се бореха да създадат конструкции, които да отговарят на минималната маса. Това е ограничение, което се дължи се на по-тежките стандартни части, въвеждането на 18-инчовите джанти в F1 и новите структури за безопасност.
Увеличението на килограмите е само поредната стъпка в тенденцията, която се наблюдава в F1 през последните около 15 години. Покачването на теглото започна след забраната за презареждане с гориво през 2010 г.
Макар че новото поколение болиди от F1 с граунд ефект постигна страхотно представяне в бързите завои, допълнителната маса в комбинация с дизайна на новите предни гуми на Пирели е довела до недозавиване в бавните завои.
Ръсел призна, че има много положителни неща, които могат да се извлекат от тази промяна в регламента на спорта. Но от друга гледна точка състезателят на Мерцедес притеснен и от влиянието на постоянно увеличаващото се тегло на болидите. Той смята, че това може да окаже негативно влияние върху безопасността на пилотите.
„Най-големият проблем на новото поколение болиди е теглото. То е изключително голямо и оказва влияние върху поведението на колата в някои аспекти. Например представянето ни при ниска скорост не е никак добро“, сподели Ръсел.
„Непрекъснато правим тези автомобили все по-безопасни. Но колкото по-тежки ги правим, толкова по-неприятно е усещането при сблъсък. Това е все едно си се сблъскал с автобус вместо с автомобил Smart.“
„Ще имате много по-голямо въздействие ако карате с една и съща скорост автомобил, който в началото на състезанието тежи 800 кг или над 900 кг, в сравнение с автомобил отпреди 15 години, когато теглото му е било 650 кг.“
Ръсел се притеснява, че увеличаването на теглото едва ли ще доведе до повишаване на безопасността на автомобилите.
„Сигурен съм, че се прави анализ за постигане на правилния баланс, защото не знам къде е границата. Ако продължавате да го правите все по-тежък и по-силен, всъщност стигате до момента, в който преминавате границата. Затова смятам, че твърде тежките болиди всъщност никак не са толкова безопасни“, завърши пилотът на Мерцедес.
GR: Season 2. Coming Soon 🎬 pic.twitter.com/q08LUNbtGz
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 5, 2023