Джордж Ръсел изрази притесненията си от новия феномен в F1. По време на тестовете в Барселона голяма част от болидите имаха проблеми с така нареченото подскачане. Британецът смята, че може да се намери решение на това усложнение. Според него активното окачване би решило този недостатък, от който се оплакват редица тимове от шампионата.
Пилотът на Мерцедес смята, че връщането на забранена технология от 90-те години на миналия век би мога да реши проблемите с „подскачането.“ Тези тема бе център на внимание в тридневните изпитания на пистата Каталуния.
Един от ключовите елементи на изцяло новите правила на F1 за 2022 г. е преминаването към философия на граунд ефект. Това означава, че притискащата сила се генерира предимно от въздушния поток под автомобила, като по същество го притиска към земята.
Страничен ефект от тези промени е, че естествената честота на автомобила може да предизвика резонанс през шасито. Това може да бъде забелязано от колите, подскачащи или „примесващи се“ надолу по правите. Най-забележителният пример бе с болида на Шарл Льоклер на старт-финалата права.
„Мисля, че този феномен има потенциал да бъде истински проблем за безопасността ако излезе извън контрол“, каза Ръсел пред медиите.
„Ако се движиш по права линия и това започне да се случва, не искаш да си представиш какво може да стане по време на състезание. Във видеото на Шарл видяхме колко лошо беше за него и Ферари. Така че мисля, че ще трябва да намерим решение.“
Ръсел иска да види завръщане на активното окачване във Формула 1
Бившият шампион от Формула 2 предложи връщането на активното окачване, което беше забранено преди сезон 1994 г. То позволяваше на отборите да оптимизират височината на автомобила от завой до завой.
„Предполагам, че ако имаше активно окачване, това можеше да се реши с едно щракване на пръстите„, продължава Ръсел.
Ако разполагахме с него, автомобилите естествено щяха да са много по-бързи. Сигурен съм, че всички отбори са способни на подобно нещо. Това може да ни помогне в бъдеще.“
„Но нека да видим какво ще се случи [на следващия тест] в Бахрейн. Очаквам екипите ще предложат някои интелигентни идеи по този въпрос.“
Запитан относно как ще помогне активното окачване, Ръсел каза:
„Ако имахме активно окачване, автомобилите щяха да са много по-бързи при същите аеродинамични повърхности, защото щяхме да можем да оптимизирате височината на каране за всяка скорост в завоя и да я оптимизирате на правата при най-малкото съпротивление.“
„Това е лесен начин да накарате автомобилите да се движат по-бързо. Ако мислите за аспекта на безопасността, тогава е възможно. Сигурен съм, че има още ограничения. Не съм инженер, но смятам, че със сигурност нямаше да имаме този проблем на правата. “
6⃣3⃣. Looks right, @GeorgeRussell63. 👌 pic.twitter.com/1UGe36pPtk
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 28, 2022